ایده یک استارتاپ برای استفاده از جنین های مصنوعی انسان برای بافت های پیوندی

یک استارتاپ با هدف پیوند اعضای بدن انسان ها قصد دارد جنین های مصنوعی انسان ایجاد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ Renewal Bio به سرپرستی جیکوب هانا زیست‌شناس موسسه علوم وایزمن قصد دارد برای برداشت بافت و پیوند زدن به انسان از جنین های مصنوعی انسان فاقد حیات استفاده کند. […]

یک استارتاپ با هدف پیوند اعضای بدن انسان ها قصد دارد جنین های مصنوعی انسان ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ Renewal Bio به سرپرستی جیکوب هانا زیست‌شناس موسسه علوم وایزمن قصد دارد برای برداشت بافت و پیوند زدن به انسان از جنین های مصنوعی انسان فاقد حیات استفاده کند. این شرکت در زمینه فناوری سلولهای بنیادی و رحم مصنوعی فعالیت می کند. به گفته هانا در حال حاضر وظیفه این شرکت تکثیر این فناوری با سلولهای انسانی است که در نهایت می تواند مدل های مصنوعی از جنین های انسان در دوره بارداری ۴۰ تا ۵۰ روزه ایجاد کند.

به گفته وی جنین تولید شده به این روش می‌تواند بهتر از چاپگر زیستی سه بعدی باشد. زیرا می تواند اندام ها و بافت ها را به بهترین نحو ایجاد کند. در حال حاضر محققان تنها امکان چاپ یا رشد بافت های ساده مانند غضروف و استخوان را دارند و چاپ سلول ها و اندام های پیچیده بسیار دشوار است. اما در جنین به طور طبیعی اندام های مختلف بدن ساخته می شود.

 هانا در مورد چشم انداز این شرکت می‌گوید: آنها قصد دارند از این جنین ها و اندام های اولیه آنها برای تهیه سلول های پیوندی استفاده کنند. هنوز طرح فنی شرکت به طور رسمی اعلام نشده است اما مدیرعامل شرکت می گوید جزئیات طرح آنها بسیار کم است است و به دلیل اینکه قصد ندارند مردم را بترسانند آن را فاش نخواهند کرد. البته برخی دانشمندان رشد مدل های جنین انسان را تا مراحل پیشرفته بسیار دشوار می دانند.

 نیکولاس ریورون از دانشمندان سلول های بنیادی از مرکز بیوتکنولوژی مولکولی وین در این مورد می گوید: اگر این کار چندان ضروری نیست چرا باید انجام شود. در واقع دانشمندان تنها باید یک ساختار جنینی لازم با حداقل تولید سلول های مورد نظر ایجاد کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال