ایکس باکس وان، پیروز جمعه ی سیاه بوده است…

حتما شما نیز شنیده اید که فروش PS4 بسیار بیشتر از Xbox One بوده است و مایکروسافت، ضربه های فراوانی را از این طریق متحمل شده است. اما جمعه ی سیاه، اولین باری بود که Xbox One توانست فروش بیشتری را نسبت به PS4 تجربه کند و شاید دلیل آن، افزایش تبلیغات و پیشنهاد های […]

حتما شما نیز شنیده اید که فروش PS4 بسیار بیشتر از Xbox One بوده است و مایکروسافت، ضربه های فراوانی را از این طریق متحمل شده است. اما جمعه ی سیاه، اولین باری بود که Xbox One توانست فروش بیشتری را نسبت به PS4 تجربه کند و شاید دلیل آن، افزایش تبلیغات و پیشنهاد های ویژه ی مایکروسافت باشد.

InfoScout اعلام کرده است که حدود 180000 کنسول در تاریخ 31 نوامبر فروش رفته است که بیش از نیمی از آنها یعنی 53 درصد آن، ایکس باکس وان بوده است و پس از آن، Play Station 4 با سهم 31 درصدی در رتبه ی دوم قرار دارد. البته اگر به جمعه ی سیاه سال گذشته دقت کنیم، می بینیم که فروش کنسول نسل هشتمی سونی بیشتر از مایکروسافت بوده است.

topconsole_share-600x387

طبق آمار، فروش کنسول نسل هفتمی مایکروسافت، Xbox 360 نیز 9 درصد بوده است و مایکروسافت در مجموع، با سهم 62 درصدی، فروش بسیار خوبی را نسبت به سونی که تنها 32 درصد سهم بازار را به دست داشته است، تجربه کرده است. نینتندو نیز با معرفی بازی جدید Super Smash Bros، توانسته است 6 درصد از میزان فروش کنسول ها را در جمعه ی سیاه از آن Wii U کند.

آمار جالب دیگری نیز در این باره منتشر شده است که نشان می دهد که علت اصلی موفقیت مایکروسافت، کمتر بودن قیمت کنسولش می باشد به گونه ای که باندل های ایکس باکس وان (باندل ها، کنسول هایی هستند که به صورت رایگان، یک بازی را به صورت ارجینال به همراه دارند) تنها 329 دلار قیمت داشته است در حالی که باندل های پلی استیشن 4، 399 دلار قیمت داشته اند و کارشناسان اعلام کرده اند که همین موضوع، سبب شده است تا مایکروسافت عملکرد بهتری داشته باشد.

اما پس از گذشت یک سال، مایکروسافت تازه موفق شده است تا جلوی سونی را بگیرد! و از این پس، کار این شرکت بسیار سخت تر از گذشته خواهد شد. آنها در حال پایین تر آوردن قیمت کنسول های خود می باشند به گونه ای که اعلام شده است قیمت ایکس باکس وان در کشور ژاپن، تا 350 دلار پایین آمده است.

لینک کوتاه | منبع : Slashgear

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال