با کمک امواج فراصوت سرطان پروستات درمان می شود

تکنیک “TULSA” به تازگی برای درمان سرطان پروستات معرفی شده است. در این روش میله ای از راه مجرای ادرار وارد غده پروستات می شود سپس امواج صوتی منتشر شده بوسیله آن پروستات را گرم می کند. با اینکه 10 المنت بکار رفته در این میله موجب گرم شدن کل غده می شود ، امواج […]

تکنیک “TULSA” به تازگی برای درمان سرطان پروستات معرفی شده است. در این روش میله ای از راه مجرای ادرار وارد غده پروستات می شود سپس امواج صوتی منتشر شده بوسیله آن پروستات را گرم می کند. با اینکه 10 المنت بکار رفته در این میله موجب گرم شدن کل غده می شود ، امواج بدون آسیب به سلولهای سالم تنها بافت مرده را از بین می برد.  به کمک این تکنیک 80 درصد بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات پس از یک سال گذراندن دوره درمانی بهبود یافتند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، عوارض کاربرد روشهای رایج درمان سرطان پروستات لاغری ، مشکلات دفع ادرار ، اختلالات روده ای و .. می باشد. به همین خاطر محققان به دنبال ارائه روشهای درمانی کم عارضه تر برای این افراد بودند.  پزشکان هنگام استفاده از این تکنیک با یک اسکنر MRI حرکت میله و سطح دمای المنت را تحت نظر می گیرند. همچنین از یک الگوریتم برای تنظیم شدت ، جهت و میزان امواج صوتی استفاده می کنند. برای گروه 115 نفره داوطلبین شرکت کننده در این آزمایش ریسک پایین و متوسط سرطان پروستات محدود به غده تشخیص داده شده بود. این افراد به مدت 51 دقیقه امواج صوتی را دریافت کرده و پس از یک سال دوباره آزمایش پروستات انجام دادند. کاهش 95 درصدی پادگن مربوط به پروستات (PSA) در این گروه نتیجه استفاده از تکنیک TULSA برای درمان بیماران سرطانی عنوان شده است. کاهش سایز پروستات در این بیماران نشان داد که می توان  با این روش علاوه بر درمان سرطان ، بزرگی این غده را نیز رفع نمود. سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز لازم برای استفاده از این تکنیک را صادر نموده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال