برای استفاده از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift به کامپیوتری 1200 دلاری نیاز خواهید داشت

ما همیشه از این موضوع اطلاع داشتیم که استفاده از هدست واقعیت مجازی تحت هیچ عنوانی ارزان نخواهد بود و از همان ابتدا نیز کمپانی Oculus از سیستم‌های حرفه‌ای گیمینگ برای نشان دادن هدست واقعیت مجازی خود استفاده می‌کرد. حالا این شرکت تصمیم گرفت تا مشخصات پیشنهادی خود را برای بهترین تجربه از این هدست منتشر […]

ما همیشه از این موضوع اطلاع داشتیم که استفاده از هدست واقعیت مجازی تحت هیچ عنوانی ارزان نخواهد بود و از همان ابتدا نیز کمپانی Oculus از سیستم‌های حرفه‌ای گیمینگ برای نشان دادن هدست واقعیت مجازی خود استفاده می‌کرد. حالا این شرکت تصمیم گرفت تا مشخصات پیشنهادی خود را برای بهترین تجربه از این هدست منتشر کند که با توجه به این مشخصات اصلا شاهد سیستم ارزان قیمتی نخواهیم بود.

برای بهترین تجربه‌ی این هدست کمپانی Oculus سیستم پیشنهادی زیر را منتشر کرده است:

  • کارت گرافیک NVIDIA GTX 970 / AMD 290  یا بهتر
  • پردازنده ی Intel i5-4590r یا جدیدتر
  • 8GB رم
  •  گرافیک با خروجی Compatible HDMI 1.3
  • دو عدد پورت USB 3
  • ویندوز 7 سرویس پک 1 یا جدیدتر

با توجه به این که هدست واقعیت مجازی Rift بیش از 400 میلیون پیکسل را در دو صفحه نمایش در خود جای داده است این سیستم پیشنهادی آن چنان بد هم به نظر نمی‌آید. دو نمایشگری که در این هدست قرار گرفته دارای رزولوشن  2160 *1200 بوده و فریم ریت 90 را ارائه می‌دهند. به گفته‌ی شرکت سازنده برای این که بهترین تجربه را با هدست Rift داشته باشید باید یک کارت گرافیکی که سه برابر قوی‌تر از کارت‌ گرافیک‌هایی که بازی‌های 1080P را اجرا می‌کنند داشته باشید.

در کل اگر بخواهیم سیستمی که این کمپانی را پیشنهاد کرده بر روی کیس خود ببندیم چیزی معادل 1200 دلار را باید هزینه کنیم. طبیعتا این سیستم، سیستم پیشنهادی بوده و می‌توان مقداری هم سیستم ارزان‌تری را بست اما این نکته را به یاد نبرید که ممکن است با پایین‌ آوردن سیستم لذت تجربه‌ی ناب این هدست را نیز پایین‌تر بیاورید. اگر هم سیستم شما به قدری پایین باشد که دچار افت فریم شوید از این هدست نمی‌توانید استفاده کنید چرا که ممکن است مشکلاتی نظیر سرگیجه یا سردرد را برای شما به وجود آورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال