بررسی تاثیر نوعی جهش ژنتیکی در بروز ناباروری مردان

پژوهشگران موسسه رویان با همکاری محققان دانشگاه جواهر لعل نهرو هند آزمایشی را طراحی کردند که طی آن 30 بیمار مبتلا به آزوسپرمیا و 30 مرد سالم به عنوان گروه هدف جهت بررسی تفاوت های نوکلئوتیدی در ژنی خاص مرتبط با این بیماری تحت مطالعه قرار گرفتند. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، […]

پژوهشگران موسسه رویان با همکاری محققان دانشگاه جواهر لعل نهرو هند آزمایشی را طراحی کردند که طی آن 30 بیمار مبتلا به آزوسپرمیا و 30 مرد سالم به عنوان گروه هدف جهت بررسی تفاوت های نوکلئوتیدی در ژنی خاص مرتبط با این بیماری تحت مطالعه قرار گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، آزوسپرمیا به شرایطی گفته می شود که در مایع منی مرد اسپرم یافت نشود و این اختلال به عنوان یکی از علل مهم ناباروری مردان شناخته شده است. در این آزمایش ژنی موسوم به EIE1AY که در محل ژنهای مربوط به آزوسپرمیا قرار گرفته و از جمله ژنهای اصلی تولید اسپرم طبیعی می باشد زیر ذره بین محققان قرار گرفت. با مقایسه نواحی اگزون 3 و اگزون 5 ژن مورد نظر مشخص شد تنها سه اختلاف نوکلئوتیدی در ژن  EIE1AY بین بیماران مبتلا به آزوسپرمیا و افراد سالم وجود دارد ، یکی در منطقه اینترونیک اگزون ۳ ، یکی در ناحیه غیر کدشونده اگزون و یکی در منطقه اگزونیک اگزون ۵ . به گفته دانشمندان این اختلاف معنی دار نمی باشد ، به عبارتی ارتباطی بین جهش در این ژن و بیماری آزوسپرمیا یافت نشد. جزئیات این پژوهش در مجله Current Urology به چاپ رسیده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال