برنامه ارتش امریکا برای نجات جان سربازان از حملات بیولوژیکی

برنامه جدید آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی (DARPA) ایالات متحده آمریکا ، تهیه لباسی موسوم به “Personalized Protective Biosystem” است که سربازان را از 11 نوع حمله بیولوژیکی مختلف به طور کامل حفظ می کند. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، در طراحی این لباس از پوست کوسه الهام گرفته شده […]

برنامه جدید آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی (DARPA) ایالات متحده آمریکا ، تهیه لباسی موسوم به “Personalized Protective Biosystem” است که سربازان را از 11 نوع حمله بیولوژیکی مختلف به طور کامل حفظ می کند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، در طراحی این لباس از پوست کوسه الهام گرفته شده زیرا تحقیقات پیشین نشان داده که میکروارگانیسمها نمی توانند به سطح پوست این حیوان بچسبند. لباس سبکی که مجهز به مواد هوشمند خاصی با دوام 30 روزه است در هنگام تماس با عوامل آسیب زا آنها را خنثی می کند. پیش بینی شده طراحی ، آماده کردن و آزمایش این لباس 60 ماه به طول بیانجامد. طبق گزارشات ساخت بمب اشعه ایکس رادیکال از برنامه های کنونی وزارت دفاع ایالات متحده می باشد. این بمب قابلیت پاکسازی مناطقی که دشمن در آنها از سلاحهای شیمیایی و بیولوژیکی استفاده کرده را بدون پخش مواد شیمیایی در آن مکانها دارد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال