به زودی ارز دیجیتالی چینی عرضه خواهد شد

چین بر خلاف مخالفت های دولت این کشور، در صدد آماده سازی های نهایی جهت ارائه ارز دیجیتالی مخصوص به خود می باشد. بانک مرکزی کشور چین از انتشار ارزهای دیجیتالی مخصوص این کشور با وجود تمام قوانین سخت گیرانه دولت خبر داده است. اما این ارز، کاملا مشابه سایر ارزهای مجازی نخواهد بود و […]

چین بر خلاف مخالفت های دولت این کشور، در صدد آماده سازی های نهایی جهت ارائه ارز دیجیتالی مخصوص به خود می باشد. بانک مرکزی کشور چین از انتشار ارزهای دیجیتالی مخصوص این کشور با وجود تمام قوانین سخت گیرانه دولت خبر داده است. اما این ارز، کاملا مشابه سایر ارزهای مجازی نخواهد بود و به گفته مو چانگچون، معاون رئیس بانک ملی چین این ارز از ساختاری به مراتب پیچیده تر استفاده خواهد کرد.

به طور کلی به دلیل مشکلاتی که ارزهای دیجیتالی برای اقتصاد این کشور به وجود آورده است؛ بانک مرکزی آن به دنبال راهی جهت برون رفت از این شرایط می باشد. به دلیل جمعیت بالا و افزایش تعداد استفاده کنندگان از این ارزها، چین نیز به دنبال ارز مخصوص به خود جهت ساماندهی به وضعیت اقتصاد این کشور می باشد. بنا بر گزارش ها، این ارز در مرحله اول وابسته به بانک مرکزی این کشور و پس از آن وابسته به سایر بانک های تجاری آن می باشد. هنوز اطلاعی از تاریخ دقیق ارائه این ارزها در دست نبوده اما به زودی خبر انتشار آن خواهد رسید چرا که پروژه در مراحل پایانی آن به سر می برد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، تبدیل ارزهای واقعی به مجازی و ایجاد اختلال های اساسی در نظام اقتصادی این کشور از انگیزه های اولیه این کشور جهت ورود به بحث ایجاد ارز دیجیتال می باشند. چرا که همواره دولت چین تلاش می کند تا استقلال این کشور از فناوری های خارجی را افزایش دهد.