به زودی فن آوری Dynamic Frame Rate Control توسط AMD معرفی می شود!

AMD در حال کار بر روی یک ویژگی نرم افزاری جدید با نام Dynamic Frame Rate Control یا DFRC می باشد که قرار است در کارت های گرافیک Radeon قرار بگیرد. توضیحاتی که هم اکنون در رابطه با این فن آوری داده است، اندک ولی شفاف است و توسط Chris Hook و در فروم های متعددی با […]

AMD در حال کار بر روی یک ویژگی نرم افزاری جدید با نام Dynamic Frame Rate Control یا DFRC می باشد که قرار است در کارت های گرافیک Radeon قرار بگیرد. توضیحاتی که هم اکنون در رابطه با این فن آوری داده است، اندک ولی شفاف است و توسط Chris Hook و در فروم های متعددی با نام AMD_Chris ارائه شده است.

طبق توضیحات این مدیر ارشد، این ویژگی نرم افزاری جدید به شما این امکان را می دهد تا بتوانید نرخ فریم خود را در بازی بهتر کنترل کنید. در واقع DFRC در بازی به عنوان یک محدود کننده ی فریم عمل می کند و در مصرف برق شما صرفه جویی می کند که احتمالا این کار با پایین آوردن کلاک های کارت گرافیک شما انجام می شود.

توضیحاتی که دادیم بسیار شبیه به V-Sync است و شاید بسیاری از شما آن را با این فن آوری که هم اکنون در بسیاری از بازی ها به کار گرفته می شود، اشتباه بگیرید. اما DFRC با V-Sync کاملا متفاوت است. فن آوری V-Sync وظیفه دارد تا نرخ فریم بازی را تا جایی پایین بیاورد که با نرخ بازخوانی یا Refresh Rate نمایشگر شما برابر شود، در حالی که کارت گرافیک و سیستم شما همچنان با کلاک های قبلی کار می کنند. به همین علت، به عنوان مثال، هنگامی که شما بازی را با نرخ فریم 100 اجرا می کنید، با فعال کردن فن آوری V-Sync، نرخ فریم شما از 60 تجاوز نمی کند و در عین حال با کلاک های قبلی کار می کند.

اما فن آوری DFRC وظیفه دارد تا کلاک های کارت گرافیک شما را در بازی دائما تغییر دهد تا زمانی که بازی سبک است و شما تا 150 فریم دریافت می کنید، با پایین آوردن فریم بازی تا 60 (همانطور که می دانید، از نرخ فریم 60 تا 1000 و بالاتر توسط چشم قابل رویت نیست) و کاهش کلاک های کارت گرافیک، مصرف برق را پایین آورد و هنگامی که با افت فریم مواجه شدید، کلاک های کارت را به صورت خودکار افزایش داده تا با کیفیت مطلوب به انجام بازی ها بپردازید.

AMD Working on Dynamic Frame Rate Control Feature

هنوز اطلاعات بیشتری توسط AMD منتشر نشده است و باید تا انتشار اخبار بیشتر منتظر باشیم. البته این فن آوری، از آن برنامه های پر سر و صدا نخواهد بود اما می تواند به هر چه بهتر شدن شرایط کمک کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال