تاریک ترین شی کره ی زمین ساخته شد!

همه ی ما بخوبی می دانیم تاریکی چیست. تارکی یعنی عدم حضور نور و عموما به بعد از غروب آفتاب تاریکی اطلاق می شود. مشاهده ی تاریکی در طول روز چیز عجیبی است و عجیب تر این است که ایجاد تاریکی در طول روز کاملا ممکن است. این شی که بر تکه ای از آلومینیوم […]

همه ی ما بخوبی می دانیم تاریکی چیست. تارکی یعنی عدم حضور نور و عموما به بعد از غروب آفتاب تاریکی اطلاق می شود. مشاهده ی تاریکی در طول روز چیز عجیبی است و عجیب تر این است که ایجاد تاریکی در طول روز کاملا ممکن است. این شی که بر تکه ای از آلومینیوم فویل قرار گرفته است در آزمایشگاه NanoSystems متولد شده Vantablack نام دارد، ونتا بلک یک شی کم دماست و از نانوتیوب های کربنی ساخته شده و 99.96 درصد نوری که به آن برخورد می کند را می بلعد!

این شی تاریک ترین شی زمین است و هر چیزی که با ونتا بلک پوشیده شود خاصیت بازتابی خود را از دست می دهد. این پوشش باعث می شود وسایل نقلیه و تلسکوپ ها را نتوان تشخیص داد. شرکت نانو سیستم مدعی است این محصول را برای مشتریانی همچون صنایع دفاعی و فضایی تولید می کند و هم اکنون اولین سفارش ها را نیز دریافت کرده است. آنها در حال تلاش برای ساخت پوششی هستند که صد درصد نور را جذب نماید.

لینک کوتاه | منبع : Engadget

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال