تصویربرداری فراصوتی لیزری در آینده نزدیک جایگزین سونوگرافی خواهد شد

روشی جدید توسط محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به منظور تصویربرداری از اعضای داخلی بدن معرفی شده که مبنای آن کاربرد اشعه لیزر است. این تکنیک نسبت به سونوگرافی فراصوتی سنتی مزایای مهمی دارد به همین دلیل قابل پیش بینی است که بزودی جای روشهای قدیمی را بگیرد. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک […]

روشی جدید توسط محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به منظور تصویربرداری از اعضای داخلی بدن معرفی شده که مبنای آن کاربرد اشعه لیزر است. این تکنیک نسبت به سونوگرافی فراصوتی سنتی مزایای مهمی دارد به همین دلیل قابل پیش بینی است که بزودی جای روشهای قدیمی را بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، سونوگرافی فراصوتی سالهاست که در مراکز درمانی به عنوان یک روش تشخیصی قابل اطمینان مورد استفاده قرار می گیرد. امواج فراصوت بر خلاف اشعه X یا سی تی اسکن برای بدن زیانبار نبوده و قیمت دستگاه سونو گرافی نیز در برابر سایر وسایل تصویر برداری طبی ارزانتر می باشد. هر چند هنگام سونوگرافی تماس مستقیم با پوست برای بیمار ناخوشایند است و عدم ثبات در نتایج به عنوان یکی از معایب شناخته شده سونوگرافی گاهی مشکل آفرین می شود. در تصویر برداری فراصوتی لیزری پالسهایی با طول موج 1550 نانومتر به پوست بیمار تابانیده و پس از برخورد به امواج صوتی تبدیل خواهند شد. همزمان یک لیزر دیگر با تشخیص امواج صوتی بازگشتی امکان تصویرسازی از بافتها را فراهم می کند. پس از آزمایشات حیوانی بالاخره اولین تصویر گرفته شده از بازوی انسان با کمک لیزر نمایش داده شد ، به گفته دست اندرکاران این پروژه کیفیت پایین تصاویر نشاندهنده نیاز به اصلاح و بهبود روش جدید است. در صورت عرضه این دستگاه به بازار قربانیان سوختگی ، بیمارانی که تماس پوستی وسیله مخصوص سونوگرافی برای آنها آزاردهنده می باشد و کودکان می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. محققان امیدوارند با ساخت دستگاههای کوچک سونوگرافی فراصوتی لیزری  بیماران بتوانند به شکلی خودکفا و بدون مراجعه به بیمارستان تصویربرداری را انجام دهند. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال