تغذیه فضانوردان با گوشت آزمایشگاهی در آینده نزدیک

شاید باورش سخت باشد اما اولین بار ایده ساخت گوشت مصنوعی توسط وینستون چرچیل مطرح شد و سالها بعد پژوهشگران هلندی موفق به عملی کردن این ایده در آزمایشگاه شدند. سلولهای بنیادی گرفته شده از حیوانات در صورتیکه در محیط غنی از اسید آمینه ، شکر و مواد معدنی که از سرم جنینی حیوان استخراج […]

شاید باورش سخت باشد اما اولین بار ایده ساخت گوشت مصنوعی توسط وینستون چرچیل مطرح شد و سالها بعد پژوهشگران هلندی موفق به عملی کردن این ایده در آزمایشگاه شدند. سلولهای بنیادی گرفته شده از حیوانات در صورتیکه در محیط غنی از اسید آمینه ، شکر و مواد معدنی که از سرم جنینی حیوان استخراج شده رشد کند با کمک یک داربست زیستی به سلول عضله تمایز می یابد.

به گزارش سرویس اخبار علمی  سایت تک نیوز ، شرکتی فعال در حوزه فناوری به نام “الف فارمز” موفق به کشت گوشت آزمایشگاهی در فضا ، با وجود کمترین نیروی گرانش شده است. در ایستگاه فضایی بین المللی از یک چاپگر زیستی سه بعدی به منظور پرورش سلولهای بنیادی گاو استفاده گردید. با موفقیت آمیز بودن این آزمایش می توان امیدوار بود که در آینده فضانوردان با خودکفایی در تولید گوشت مصنوعی به حمل برخی محموله های غذایی از زمین نیاز نداشته باشند. این نکته که بشر آرزوی سکونت در خارج از سیاره زمین را در سر می پرواند نیز اهمیت کشت آزمایشگاهی گوشت را نشان می دهد زیرا درمحیط های بدون گرانش امکان پرورش دام وجود ندارد. البته نمی توان از این مورد چشم پوشی کرد که هنوز به زمان زیادی نیاز است تا این نوع گوشتها بین مردم رایج شوند . جهت دیدن خبرهای بیشتر به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال