جدیدترین نسل پردازنده های ARM، به دنبال پخش فیلم های 4K با بهترین کیفیت بر روی دستگاه های هوشمند می باشد

حتما از فراگیر شدن تصاویر و فیلم های 4K در دنیای تلویزیون ها و نمایشگر ها مطلع هستید، دنیایی که لپتاپ ها را نیز درگیر خود کرده است و حالا، نوبت به تلفن های هوشمند و تبلت ها رسیده است! شرکت ARM از مدت ها قبل خود را برای این زمان آماده کرده است و […]

حتما از فراگیر شدن تصاویر و فیلم های 4K در دنیای تلویزیون ها و نمایشگر ها مطلع هستید، دنیایی که لپتاپ ها را نیز درگیر خود کرده است و حالا، نوبت به تلفن های هوشمند و تبلت ها رسیده است!

شرکت ARM از مدت ها قبل خود را برای این زمان آماده کرده است و حالا قصد دارد تا با عرضه ی پردازنده ی قدرتمند Cortex-A72، دستگاه های هوشمند برای استفاده از این رزولوشن بالا آماده سازد. با وجود بروزرسانی جدیدی که شرکت ARM در قلب پردازنده ی جدید خود انجام داده است، حالا این پردازنده 16 نانومتری، 30 درصد قوی تر از پردازنده ی قبلی خود در پردازش عمل می کند و قدرت پردازنده ی گرافیکی آن که Mali-T880 نام دارد، حدود 80 درصد نسبت به نسل قبلی خود، Cortex-A15 قوی تر شده است که قابل تحسین می باشد. این قدرت بسیار بالا، امکان ضبط ویدئو های 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه را به راحتی برای دستگاه های هوشمند فراهم می کند و این در حالی می باشد که تلفن های هوشمند در بهترین حالت خود، می توانند این ویدئو ها را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط نمایند. این پردازنده در دنیای گیم نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت و می تواند دستگاه های هوشمند را بسیار قوی تر از گذشته کند.

شرکت ARM تمام توان خود را به کار گرفته است تا این پردازنده را با مصرفی بهینه خلق کند، به گونه ای که Cortex-A72 حدود 75 درصد برق کمتری را مصرف کرده و قدرت پردازشی بیشتر نسبت به Cortex-A15 دارد و در بخش پردازش گرافیک نیز، با مصرف 40 درصد برق کمتر نسبت به Cortex-A15، می تواند نسل قبلی خود را با قدرت بسیار، شکست دهد. و البته همانطور که انتظار دارید، این پردازنده به گونه ای طراحی شده است که می تواند به کمک تکنولوژی LITTLE، هم مناسب دستگاه هایی باشد که پردازش سبکی در آنها انجام می شود و هم می تواند در اختیار پلتفرم های 64 بیتی، همچون اندروید آبنبات چوبی قرار گیرد.

اگر تمایل دارید که از این پردازنده استفاده کنید، باید کمی حوصله به خرج دهید. البته شرکت های هوآوی (با پردازنده های HiSilicon)، مدیاتک و راک چیپ (Rockchip)، اعلام کرده اند که از این چیپ در پردازنده های خود استفاده خواهند کرد اما ARM اعلام کرده است که این چیپ تا سال 2016 در دستگاه های هوشمند قرار نخواهد گرفت. در واقع، این خبر که توسط خود ARM منتشر شده است، بیشتر پیش نمایشی از حرکت بعدی این شرکت در زمینه ی تولید پردازنده های کوچک مخصوص دستگاه های هوشمند می باشد، پردازنده هایی که به کمک آنها می توان به سادگی فیلم های 4K را با نرخ 120 فریم بر ثانیه ضبط کرد و یا به انجام بازی های شوتر و سنگین پرداخت!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال