جمعه ی سیاه آغاز می شود : فروشگاه های زنجیره ای Walmart در برابر وب سایت آمازون!

جمعه سیاه (به انگلیسی: Black Friday) در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعه ماه نوامبر می شود و آغاز سُنت خرید برای کریسمس محسوب می‌شود. در واقع جمعۀ سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکتها این اجازه را به کارکنان خود می دهند که این روز را به خریدهای […]

جمعه سیاه (به انگلیسی: Black Friday) در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعه ماه نوامبر می شود و آغاز سُنت خرید برای کریسمس محسوب می‌شود. در واقع جمعۀ سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکتها این اجازه را به کارکنان خود می دهند که این روز را به خریدهای ویژۀ این روز بپردازند. سالها است که این روز، شلوغترین روز برای فروشنده ها است. هر چند آمریکای شمالی محل اصلی رخداد این سنت است، اما همچون بسیاری از سنتهای دیگر این منطقه، این سنت نیز به کشورهای دیگر سرایت کرده است. این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه ها قبل از ساعت 4 صبح باز می کنند و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می آورند و باید تا قبل از آغاز شب خرید کرده باشند.

در حالی که خرده فروشان اینترنتی و حتی غیر اینترنتی، اعم از کوچک و بزرگ، در حال پایین آوردن قیمت اجناسشان می باشند، فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ Walmart نیز در مصاف و رقابتی که با وبسایت آمازون دارد، قیمت اجناسش رو بسیار پایین آورده است.

این کار وبسایت Walmart، از تاریخ 14 نوامبر آغاز شده است و این شرکت قیمت تمام اجناسش را با وب سایت آمازون یکی کرده است و همین موضوع، سبب شده است تا با دسترسی بهتر مردم به این فروشگاه های زنجیره ای نسبت به وبسایت های اینترنتی، Walmart از دیگر رقیبانش پیشی بگیرد! در پی این حرکت، تقریبا تمامی خرده فروشان اینترنتی معروف نیز مجبور به پایین آوردن قیمت اجناسشان شده اند. مدیر عامل بخش CEO والمارت، آقای Doug McMillon اعلام کرده است : “انجام این کار در حال حاضر، از انجام آن در زمان جشن سال نو نیز مهم تر است!”

البته وبسایت Walmart نیز قیمت برخی از کالاها را پایین تر از فروشگاه هایش آورده است و به کار گرفتن چنین سیا.ستی توسط Walmart، سبب شده است تا مشتریان به هنگام خرید به قیمت تمامی کالاها دقت کنند و قبل از خرید، قیمت اقلام مورد نظر خویش را در وبسایت های اینترنتی نیز چک کنند و به دنبال فروشنده ی منصف تر باشند که در نهایت، همه چیز به سود Walmart تمام می شود!

نظر شما در مورد جمعه ی سیاه چیست؟ به نظر شما در این میان، چه کسی بیشتر از همه سود میکند، خریداران یا فروشندگان…؟

لینک کوتاه | منبع : Slashgear

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال