جهشی در حوزه تحقیقات بهداشت دهان با تولید دندان مینیاتوری روی تراشه

با اینکه سالهای زیادی از تولید اعضای مینیاتوری بدن روی تراشه نمی گذرد اما این طرح مورد توجه دانشمندان واقع شده و در جهت مصارف پزشکی از آن استفاده می شود. اخیرا محققان دانشگاه “بهداشت و علوم اورگن” آمریکا دندان مینیاتوری انسان را روی تراشه تولید کردند که برای مطالعه در مورد پوسیدگی دندان کاربرد […]

با اینکه سالهای زیادی از تولید اعضای مینیاتوری بدن روی تراشه نمی گذرد اما این طرح مورد توجه دانشمندان واقع شده و در جهت مصارف پزشکی از آن استفاده می شود. اخیرا محققان دانشگاه “بهداشت و علوم اورگن” آمریکا دندان مینیاتوری انسان را روی تراشه تولید کردند که برای مطالعه در مورد پوسیدگی دندان کاربرد دارد. درمان اختصاصی بیماران بر اساس جنس دندان و میکروبیوم دهانی با انتخاب مواد پرکننده ماندگار از این طریق امکان پذیر خواهد شد . با نمونه برداری و کشت دندان بیمار واکنش آن به مواد مختلف بررسی شده سپس تجویز اختصاصی برای شخص در نظر گرفته می شود.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، پژوهشگران مدل مینیاتوری را با الگوبرداری از دندان واقعی ساخته اند. طرح آن برش نازکی از دندان آسیاب است که در بین اسلایدهای لاستیکی شفاف قرار گرفته و چند کانال ریز دارد. از این مجراها مواد شیمیایی مانند داروها یا سموم عبور می کند. با این روش امکان مطالعه میکروسکوپی واکنش دندان به باکتریها و مواد فراهم می شود. مدل مینیاتوری به دندانپزشکان کمک می کند تا درک بهتری از ساز و کار سلولهای دندانی در محیط دهان داشته باشند. پیشرفت در حوزه تحقیقات دندانپزشکی برای افزایش طول عمر دندانها و مقاوم سازی آنها به کمک این روش جدید قابل پیش بینی است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال