حضور پر رنگ تر کورتانا و رابط کاربری مدرن تر، در تصویر جدید Windows 10

ماه گذشته، ماه بسیار خوبی برای مایکروسافت بود چرا که این غول بزرگ، پیش نمایشی از ویندوز 10 خود را به همگان نشان داد. محیط و ویژگی های فوق العاده ای که در این ویندوز به کار گرفته شده اند، کاربران زیادی را برای حرکت به سوی آن وسوسه کرده است و حالا، تصویر جدیدی […]

ماه گذشته، ماه بسیار خوبی برای مایکروسافت بود چرا که این غول بزرگ، پیش نمایشی از ویندوز 10 خود را به همگان نشان داد. محیط و ویژگی های فوق العاده ای که در این ویندوز به کار گرفته شده اند، کاربران زیادی را برای حرکت به سوی آن وسوسه کرده است و حالا، تصویر جدیدی از ویندوز 10 ورژن 9901 منتشر شده است که از رابط کاربری مدرن تر نسبت به ویندوز 8 سخن می گوید.

همانطور که در پیش نمایش مایکروسافت دیدیم، دستیار صوتی مایکروسافت، کورتانا، حضور بسیار پر رنگی در ویندوز 10 دارد به گونه ای که به صورت مستقیم در نوار ابزار قرار گرفته است و کاربران می توانند به سرعت به آن دست پیدا کنند. همچنین یک آیکون میکروفون در نوار ابزار قرار گرفته است که این امکان را به کاربران می دهد تا از دستیار صوتی کورتانا جهت انجام کارهای خود استفاده کنند. کاربران می توانند با گفتن “Hey Cortana” نیز از این دستیار صوتی مجازی استفاده کنند!

نرم افزارهایی که ویندوز 10 قرار دارند، چه قدیمی و چه جدید، ظاهری مدرن تر و زیبا تر پیدا کرده اند و در کنار زیبایی، کاراییشان نیز بالاتر رفته است. محیط و رابط کاربری نیز تغییرات زیادی پیدا کرده است. به عنوان مثال، گزینه ی تنظیمات یا Settings که در قسمت راستی ویندوز 8.1 پنهان شده بود و با حرکت دادن نشانگر ماوس به آن قسمت، همراه با قسمت های دیگر نمایان می شد، اکنون جای خود را به گوشه ی بالا سمت چپ داده است. این موضوع به جهت تسریع در دسترسی به این بخش انجام شده است و زمان کمتری را برای استفاده ی از آن می خواهد. از سوی دیگر، گزینه ی System Settings از این قسمت مخفی حذف شده است و هم اکنون به صورت یک اپلیکشن جداگانه در ویندوز 10 اجرا می شود.

در کنار رابط کاربری مدرن و ویژگی های جدید و زیادی که به این سیستم عامل اضافه شده است، اپلیکیشن جدیدی با نام Xbox App به ویندوز 10 اضافه شده است که با طراحی جدیدی، از ابتدا کد نویسی شده است اما موضوعی که در رابطه با این نرم افزار وجود دارد، این است که کارایی آن فوق العاده بالا رفته است و تقریبا تمامی چیزهایی که شما در اکوسیستم ایکس باکس به دنبال آن هستید را در اختیارتان قرار می دهد. به نظر شما این اپلیکیشن به امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد؟ آیا با این اپلیکیشن می توان بازی های قدیمی تری را که برای ایکس باکس منتشر شده اند اجرا نمود یا تنها سکویی برای خرید بازی های ایکس باکس از طریق ویندوز می باشد؟ مایکروسافت در پاسخ به این موضوع اعلام کرده است که باید تا کنفرانسی که در تاریخ 21 ژانویه برگزار می کند صبر کنیم!

مایکروسافت با عرضه ی ویندوز 10 به دنبال جذب تمامی افرادی که از ویندوز 8 خوششان نمی آید و همچین تمامی افرادی که عاشق آن شده اند، می باشد و قصد دارد تا سیستم عاملی متفاوت و مدرن را عرضه کند. اما آیا مایکروسافت در این امر موفق خواهد شد؟

لینک کوتاه | منبع : Slashgear

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال