خداحافظی با اینترنت اکسپلوررهای قدیمی

از تاریخ 12 ژانویه 2016 تنها آخرین نسخه ی اینترنت اکسپلورر پشتیبانی دریافت خواهد کرد. پشتیبانی اینترنت اکسپلورر ۸ که پنج ساله عرضه شده کاملا قطع خواهد شد و به سرنوشت ویندوز XP دچار خواهد شد. کم نیستند کسانی که این تصمیم مایکروسافت برایشان مشکل ایجاد خواهد کرد. گفته می‌شود اکسپلورر ۸ محبوب‌ترین مرورگر میان […]

از تاریخ 12 ژانویه 2016 تنها آخرین نسخه ی اینترنت اکسپلورر پشتیبانی دریافت خواهد کرد.

پشتیبانی اینترنت اکسپلورر ۸ که پنج ساله عرضه شده کاملا قطع خواهد شد و به سرنوشت ویندوز XP دچار خواهد شد.

کم نیستند کسانی که این تصمیم مایکروسافت برایشان مشکل ایجاد خواهد کرد. گفته می‌شود اکسپلورر ۸ محبوب‌ترین مرورگر میان کاربران اینترنت اکسپلورر است و در بیش از ۲۰ درصد کامپیوترها نصب شده است، از جمله کامپیوترهایی که هنوز با XP کار می‌کنند. حدود ۶ درصد ترافیک وب هم با استفاده از این نرم‌افزار رد و بدل می‌شود.

بنا به تصمیم مایکروسافت اکسپلوررهای ۹ و ۱۰ نیز که روی‌هم ۱۵ در صد کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند، فقط در سیستم عامل های، قدیمی‌تر پشتیبانی می‌شود که نمی‌توان نسخه‌های جدیدتر روی آن‌ها نصب کرد.

اینترنت اکسپلورر ۹ نیز فقط با ویندوز ویستا (سرویس پک ۲ به بالا) و ویندوز سرور ۲۰۰۸ (سرویس پک ۲ به بالا) حمایت می‌شود. حمایت از ویستا هم اواخر ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد.

اینترنت اکسپلورر ۱۰ فقط برای ویندوز سرور ۲۰۱۲ پشتیبانی می‌شود.

و حالا 98 درصد کامپیوترهای دنیا برای اینکه آپدیت امنیتی دریافت کنند باید اینترنت اکسپلورر 11 را نصب کنند. به نظر شما چرا مایکروسافت چنین سیاستی را درپیش گرفته است؟

لینک کوتاه | منبع: Theregister

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال