دانشمندان اروپایی صدای زمین را ضبط کردند

یافته های جدید دانشمندان سازمان فضایی اروپا نشان داده است موسیقی خاصی هنگام برخورد میدان مغناطیسی زمین با ذرات باردار خورشید تولید می شود که پیش از این اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نبوده است. به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، در این پژوهش 4 فضاپیما به منطقه پیش لرزه میدان مغناطیسی زمین […]

یافته های جدید دانشمندان سازمان فضایی اروپا نشان داده است موسیقی خاصی هنگام برخورد میدان مغناطیسی زمین با ذرات باردار خورشید تولید می شود که پیش از این اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نبوده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، در این پژوهش 4 فضاپیما به منطقه پیش لرزه میدان مغناطیسی زمین فرستاده شد ، جاییکه رو به خورشید قرار دارد و اغلب تحت تاثیر طوفانهای خورشیدی قرار می گیرد. جریان مداوم ذرات باردار در این منطقه موجب انتشار امواج مغناطیسی ساده می شود . تبدیل این امواج به صوت ، موسیقی را تولید می کند که به تازگی با تلاش دانشمندان اروپایی برای انسانها نیز قابل شنیدن شده است. به گفته دست اندرکاران این پروژه صدای موسیقی خارق العاده ای که توسط این سازمان منتشر شده است در واقع نسخه صوتی هاله نوری می باشد که اغلب در نزدیکی قطب های زمین ظاهر می شود. لوسیل تورس از دانشگاه هلسینکی در فنلاند و مولف ارشد پژوهش مذکور در اینباره اظهار داشت: طوفان صدای پیش لرزه را تغییر می دهد و ما برای این تحقیق اطلاعات جمع آوری شده در ماموریت ClusterII را بررسی کردیم. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال