دو محصول جدید از گیگابایت : مادربورد X99 و کامپیوتر شخصی کوچک (CES 2015)

روز گذشته شرکت بزرگ گیگابایت در نمایشگاه CES 2015 به معرفی دو محصول جدید پرداخت، محصولاتی که ویژگی های بسیار زیادی در خود داشته و می توانند انتخاب مناسبی برای بسیاری از افراد باشند. اولین محصول، مادربورد حرفه ای X99-SOC Champion که بر پایه ی چیپ X99 اینتل ساخته شده است می باشد و دومین محصول، […]

روز گذشته شرکت بزرگ گیگابایت در نمایشگاه CES 2015 به معرفی دو محصول جدید پرداخت، محصولاتی که ویژگی های بسیار زیادی در خود داشته و می توانند انتخاب مناسبی برای بسیاری از افراد باشند. اولین محصول، مادربورد حرفه ای X99-SOC Champion که بر پایه ی چیپ X99 اینتل ساخته شده است می باشد و دومین محصول، یک کامپیوتر شخصی کوچک با نام BRIX که به نسل پنجم از پردازنده های شرکت اینتل مجهز شده است..

کنفرانس مطبوعاتی شرکت گیگابایت از تاریخ ششم تا هشتم ژانویه ی در حال برگزاری در Neapolitan Ballroom of the Caesars Palace، واقع در شهر لاس وگاس، می باشد که علاوه بر معرفی محصولات جدید، یک نمایش زنده ی اورکلاک نیز برگزار خواهد شد و اورکلاکر معروف محصولات گیگابایت، HiCookie (فردی که اگر نمایشگاه الکامپ 92 را از نزدیک مشاهده کرده باشید، در غرفه ی آواژنگ نیز حضور داشت) به همراه Sofos1990 و Dinos22، به اورکلاک و تست این مادربورد قدرتمند می پردازند. لازم به ذکر است که قرار است این اورکلاکر های توانمند، این محصول جدید را با نهایت دقت تست و به همراه نیتروژن مایعی که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت، قصد دارند تا رکورد جهانی بالاترین فرکانس در رم های DDR4 را شکست دهند!

البته محصولات زیادی در این نمایشگاه توسط گیگابایت به نمایش در میاید که از میان آنها می توان به Cyberpower, iBuypower, Origin PC, Maingear, XOTIC PC, Falcon NW و Digital Storm اشاره کرد، محصولاتی که هنوز ساخت آنها نهایی نشده است و نسخه ی آزمایشی و تست آنها در اختیار عموم قرار گرفته است.

اما بهتر است کمی در رابطه با مادربورد صحبت کنیم.

GIGABYTE Launches New X99-SOC Champion Motherboard and New BRIX 2

محصول جدید گیگابایت که بر پایه ی چیپست X99 اینتل ساخته شده است، مخصوص استفاده همراه با پردازنده های Core i7 Extreme Edition شرکت اینتل با سوکت LGA2011-v3 بوده و از رم های DDR4 پشتیبانی خواهد کرد. همانطور که از نام این مادربورد پیداست، این مادربورد از سری مادربورد های Champion یا قهرمان گیگابایت می باشد و طراحی فوق العاده مهندسی شده ای در بخش شکاف های DIMM صورت گرفته است و همین موضوع می تواند تمامی اورکلاکر های توانمند و قهار را که کار اصلی آنها اورکلاک کردن رم ها می باشد، به سوی خود بکشاند. در واقع طراحی شکاف های DIMM به گونه ای صورت گرفته است که محل قرار گیری رم ها به پردازنده، نزدیک تر از مدل های مشابه شده است و همین موضوع سبب کمتر شدن زمان ارتباط بین رم و پردازنده می شود.

مادربورد The X99-SOC تنها یک مادربورد خوش ساخت برای اورکلاک کردن نیست، بلکه قابلیت های ارتباطی و عادی نیز در آن وجود دارد. این مادربورد از یک پورت M.2 که تا سرعت 20Gb/s را پشتیبانی می کند، به همراه نسل جدید رابط های ساتا با پشتیبانی از سرعت 10Gb/s بهره میبرد و به همین جهت، سرعت انتقال اطلاعات در آن بسیار بالا می باشد. از دیگر امکانات این مادربورد می توان به پشتیبانی از قرار دادن کارت های گرافیک به صورت 3Way و 4Way اشاره کرد که البته شاید چندان نیازی به این موارد نباشد..

در رابطه با مادربورد جدید این شرکت صحبت های زیادی کردیم اما آیا در رابطه با کامپیوتر های شخصی کوچک گیگابایت با نام BRIX اطلاعی دارید؟ حالا کامپیوتر های شخصی کوچک گیگابایت از قدرت بیشتری برخوردار شده اند و بسیار سریع تر از گذشته عمل می کنند…

GIGABYTE Launches New X99-SOC Champion Motherboard and New BRIX 3

کامپیوتر های شخصی کوچک یا Mini-PC جدید گیگابایت که BRIX نام دارد، به نسل پنجم از پردازنده های 14 نانومتری شرکت اینتل مجهز شده اند و از کارت گرافیک مجتمع Intel HD 5500 که حدود 20 درصد از نسل گذشته قوی تر است، بهره می برند. این کامپیوتر ها در مدل های مختلفی عرضه می شوند که می توان از میان آنها، مناسب ترین گزینه را انتخاب کرد. اولین مدل با پردازنده ی 2 هسته ای i3-5010U با فرکانس 2.1 گیگاهرتز می باشد که به نسبت، از قیمت پایین تری برخوردار می باشد و مدل های دیگر نیز همراه با پردازنده ی 2 هسته ای i5-5200U با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و در نهایت، پردازنده ی 2 هسته ای i7-5500U با فرکانس 2.5 گیگاهرتز عرضه خواهند شد.

البته نباید این کامپیوتر ها را دست کم گرفت چرا که آنها قدرت نمایش تصاویر و فیلم ها را با وضوح تصویر 4K دارند و از ویژگی های ارتباطی بسیار خوبی برخوردار هستند. بهره گیری از نسل جدید سیستم وایرلس Intel IEEE 802، بلوتوث 4.0، چهار پورت USB 3.0، خروجی تصویر HDMI و خروجی تصویر mini-Display، از ویژگی های اصلی این کارت گرافیک به حساب می آید. اما ویژگی دیگری در این کامپیوتر ها وجود دارد که شاید برایتان جذاب باشد و آن، پشتیبانی از فن آوری NFC می باشد! بله، گیگابایت سعی کرده است تا محصولی را خلق کند که مناسب تمامی افراد و مکان های مختلف باشد…

هنوز زمان عرضه و قیمت نهایی این محصولات مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال