ذهن خوانی ؛ پیشرفت تازه ای در زمینه هوش مصنوعی

ذهن خوانی اصطلاحی است که معمولا برای انسانها به کار می رود اما اینبار هوش مصنوعی توانست در رابطه با خواندن ذهن افرادی که در حال تماشای ویدئوهایی از طبیعت ، ورزشکاران و … بودند به درستی عمل کند. با بر سر گذاشتن کلاه مخصوص نوار مغزی توسط داوطلبین شرکت کننده در یک آزمایش علمی […]

ذهن خوانی اصطلاحی است که معمولا برای انسانها به کار می رود اما اینبار هوش مصنوعی توانست در رابطه با خواندن ذهن افرادی که در حال تماشای ویدئوهایی از طبیعت ، ورزشکاران و … بودند به درستی عمل کند. با بر سر گذاشتن کلاه مخصوص نوار مغزی توسط داوطلبین شرکت کننده در یک آزمایش علمی و پخش یک سری  ویدئو مشخص شد هوش مصنوعی قادر به بازسازی تصاویری است که افراد آن را مشاهده می کنند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، با اینکه هنوز امکان تشخیص جزئیات فراهم نمی باشد اما اشکال بزرگ و رنگها مواردی بود که با استفاده از آن برنامه رایانه ای موضوع ویدئوی مورد نظر را مشخص میکرد. تعداد فیلمهایی که هوش مصنوعی آن را به شکلی قابل قبول بازسازی نمود 210  از بین 234 مورد بود. این مطالعه به همت پژوهشگران شرکت روسی “نوروبوتیکز” انجام شده است که توانستند رایانه را برای دریافت امواج مغزی انسان آموزش دهند. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال