روشی ایمن برای انتقال و بازیافت باتریهای لیتیومی آسیب دیده

باتریهای لیتیومی میزان بالایی از انرژی را در خود ذخیره کرده اند. در صورت ایجاد هرگونه آسیب به بدنه آنها علاوه بر انتشار گازهای سمی ممکن است باتری منفجر شود. در حال حاضر از جعبه های حمل و نقل ضد انفجار برای جابه جایی باتریهای لیتیومی آسیب دیده استفاده می گردد . محققان انگلیسی روش […]

باتریهای لیتیومی میزان بالایی از انرژی را در خود ذخیره کرده اند. در صورت ایجاد هرگونه آسیب به بدنه آنها علاوه بر انتشار گازهای سمی ممکن است باتری منفجر شود. در حال حاضر از جعبه های حمل و نقل ضد انفجار برای جابه جایی باتریهای لیتیومی آسیب دیده استفاده می گردد . محققان انگلیسی روش انجماد برای اینگونه  باتریها را به صرفه و ایمن دانسته اند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، انجماد با کمک نیتروژن مایع امکان نگهداری از این باتریها را به مدت دو هفته فراهم می کند. در این شرایط دمای آنها به 35- می رسد و به راحتی با استفاده از جعبه های پلاستیکی  259 دلاری قابل جابجایی هستند. این در حالیست که قیمت جعبه های ضد انفجار که ظرفیت انتقال باتریهای غول پیکر خودروهای برقی را نیز دارد 11 هزار دلار می باشد. ایمنی بالا ، هزینه پایین و سرعت زیاد مزایای روش انجماد می باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال