ساعت مولکولی چگونه به تشخیص بیماریها کمک می کند؟

پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا برای تشخیص زودهنگام بیماریهایی مانند انواع سرطان و اوتیسم روشی را ابداع نموده اند که مبتنی بر ساعت مولکولی بدن است . شناسایی تغییراتی که در DNA افراد رخ می دهد با کمک این ابزار امکان پذیر است ، این روش تشخیصی سریع شانس بهبود وضعیت سلامتی بیمار را افزایش می […]

پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا برای تشخیص زودهنگام بیماریهایی مانند انواع سرطان و اوتیسم روشی را ابداع نموده اند که مبتنی بر ساعت مولکولی بدن است . شناسایی تغییراتی که در DNA افراد رخ می دهد با کمک این ابزار امکان پذیر است ، این روش تشخیصی سریع شانس بهبود وضعیت سلامتی بیمار را افزایش می دهد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، دانشمندان در این پروژه تحقیقاتی 1032 نفر را از دو هفتگی تا 20 سالگی تحت نظر قرار دادند ، کارایی این روش با بررسی وضعیت سلامتی آنها مورد سنجش واقع شد . سن بیولوژیک یا همان سن بدنی همیشه با اعداد ثبت شده در شناسنامه فرد تطابق ندارد. ساعت مولکولی در واقع ابزاری مفید جهت شناسایی سن بیولوژیک بدن بیماران است که با بررسی ژنتیکی و تغییراتی که در سلولها و بافتهای بدن بوجود آمده مرتبط می باشد. امید است با پشت سر گذاشتن مراحل آزمایشی ، این روش از هزینه های مالی و جانی تحمیل شده به بیماران بکاهد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال