سامسونگ شرکت پرداخت موبایل Loop Pay را برای رقابت با Apple pay خرید

در دسامبر گذشته گفته میشد که سامسونگ راه اندازی خدمات پرداخت موبایلش را در سال 2015 پیش رو خواهد داشت و Loop Pay شرکتی است که سامسونگ با آن در حال مذاکره است. Loop Pay یک شرکت استارتاپ است که تکنولوژی آن در دستگاه های فرستنده و گیرنده سامسونگ در سال گذشته به صورت آزمایشی […]

در دسامبر گذشته گفته میشد که سامسونگ راه اندازی خدمات پرداخت موبایلش را در سال 2015 پیش رو خواهد داشت و Loop Pay شرکتی است که سامسونگ با آن در حال مذاکره است.

Loop Pay یک شرکت استارتاپ است که تکنولوژی آن در دستگاه های فرستنده و گیرنده سامسونگ در سال گذشته به صورت آزمایشی به کار گرفته شد و درست دیروز (18 فوریه 2015) سامسونگ از خریده شدن این شرکت بدون فاش کردن مبلغ آن خبر داد.

Loop pay به جای استفاده از اتصال NFC، مانند بیشتر سیستم های جدید پرداخت موبایل (مثل apple pay) به کارت خوان هایی وابسته است که با نوارهای مغناطیسی روی کارت های اعتباری ارتباط برقرار می کنند.

در واقع کاری که فناوری LoopPay انجام می دهد این است که این حسگرها را به گیرنده تبدیل می کند. نحوه استفاده از آن این گونه است که کاربر، کارت پرداخت دیجیتالی خود را در داخل کیف تلفن همراهش قرارمیدهد و با زدن آن روی پایانه، عملیات پرداخت را انجام می دهید.

با استفاده از تکنولوژی Loop Pay، بی شک سامسونگ برتری بیشتری نسبت به Apple Pay خواهد داشت؛ چرا که 90درصد فروشگاه ها، امروزه از کارت خوان های مغناطیسی استفاده میکنند که یعنی عددی بالای 10 میلیون فروشگاه، در صورتی که تنها نزدیک به 220000 فروشگاه Apple Pay  را پشتیبانی می کنند.

David Eun، مدیر مرکز نوآوری جهانی سامسونگ میگوید :

“اگر شما نتوانید مشکل حواله های تجاری را حل کنید، قادر به استفاده از کسر بزرگی از کارتها نخواهید بود و در این صورت نخواهد توانست یک کیف پول به معنای واقعی داشته باشد.”

Apple Pay به این دلیل که از تکنولوژی NFC استفاده میکند، مستلزم این است که فروشندگان دستگاه جدیدی را در فروشگاه خود نصب کنند و این چیزی است که اکثر مردم از آن نفرت دارند.

Injong Rhee که از طرف شرکت مسئول پروژه پرداخت موبایل شده است، از این تکنولوژی چیز زیادی فاش نکرده تا شاید در کنفرانس MWC بارسلونا شاهد معرفی آن باشیم. وی گفت همچنین اضافه کرده است که Galaxy S6 این سرویس را پشتیبانی خواهد کرد. Rhee همچنین اظهار کرد که سامسونگ میخواهد از اینکه کاربران “فقط” پرداخت خود را با تلفن همراهشان انجام دهند، فراتر رود.

هدف این سرویس آن است که اطلاعاتی در مورد صورت خرج و مخارج کاربران در اختیارشان قرار دهد؛ مانند اپلیکیشن S Health که اطلاعات مربوط به سلامت جسمانی و تناسب اندام فرد را در اختیارش قرار می دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال