سامسونگ قصد دارد لپتاپ ATIV Book 9 را در نمایشگاه CES 2015 معرفی کند!

بزرگترین رویداد فن آوری جهان، همه ساله در ژانویه و در نمایشگاه CES 2015، در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می شود. تمامی کمپانی های بزرگ محصولات خود را برای معرفی در این نمایشگاه آماده می کنند و سامسونگ نیز قرار است تا از لپتاپ ATIV Book 9 در این نمایشگاه رو نمایی کند. این محصول […]

بزرگترین رویداد فن آوری جهان، همه ساله در ژانویه و در نمایشگاه CES 2015، در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می شود. تمامی کمپانی های بزرگ محصولات خود را برای معرفی در این نمایشگاه آماده می کنند و سامسونگ نیز قرار است تا از لپتاپ ATIV Book 9 در این نمایشگاه رو نمایی کند.

این محصول جدید، علاوه بر زیبایی و کارایی بالایی که دارد، از یک بدنه ی تمام آلومینیومی و صفحه ی نمایش 12.2 اینچی و  غیر موازی WQXGA با رزولوشن 1600×2560 بهره می برد و می تواند تمامی نیاز های کاربران را برطرف سازد و قرار است در نمایشگاه CES 2015، به نمایش گذاشته شود. یکی از مدیران ارشد بخش بازاریابی سامسونگ، آقای Gary Riding اعلام کرده است که این محصول، انقلابی در بازار لپتاپ ها خواهد بود و با صفحه ی نمایش خارق العاده، اندازه ی سبک تر و نازک تری که دارد، می تواند همراهی همیشگی برای کاربرانی باشد که نیاز به حمل لپتاپ خود دارند.

اما این محصول تنها برای همراهی کاربران ساخته شده است و قرار است تا سطحی جدید از ویژگی های مختلفی که آن را قابل حمل می سازد، بهره برد به گونه ای که به راحتی در یک کیف قرار می گیرد و نیاز کاربران را برای حمل کیفی جداگانه برای حمل لپتاپ برطرف می سازد. صفحه ی نمایش لپتاپ ATIV Book 9 همچون یک تیغ نازک می باشد و تنها 0.46 اینچ ضخامت و 2.06 پوند وزن داشته و سبک ترین لپتاپ ساخته شده در سری Book 9 می باشد. پردازنده ی قدرتمند Intel Broadwell Core M نیز قرار است مغز پردازشی این لپتاپ باشد و با مصرف برق فوق العاده پایینی که دارد، 10.5 ساعت کار کند.

همچنین سامسونگ تغییراتی را در بخش صفحه ی کلید نیز انجام داده است و طراحی ارگونومیک و جدید آن سبب شده است تا استفاده از آن راحت تر باشد و سرعت تایپ و راحتی در انجام آن بالاتر رود. همچنین کلید های مخصوصی جهت انجام برخی از کارهای امنیتی بر روی صفحه ی کلید قرار گرفته اند تا بتوان با خیال آسوده تری به انجام کارها پرداخت.

اقداماتی که سامسونگ در بخش امواج بدون سیم یا Wireless نیز انجام داده است، سبب شده است تا ارتباطاتی که انجام می شود، 20 درصد سرعت بیشتری داشته باشند و این سرعت بالاتر، نتیجه ی قرار گرفتن WiFi Amp در سیستم WiFi این لپتاپ می باشد. این لپتاپ برای ارتباطات سریع نیز طراحی شده است و ویژگی هایی را در خود دارد که سبب می شود در هر لحظه بتوانید هر آنچه را که می خواهید به اشتراک بگذارید. به همین منظور، نرم افزار های SideSync 3.0 و SamsungLink 2.0 توسط سامسونگ در این لپتاپ قرار گرفته است تا کاربران بتوانند به راحتی به اشتراک گذاری فایل ها و سینک یا یکپارچه کردن اطلاعات خود بپردازند.

همانطور که می بینید، لپتاپ ATIV Book 9 شرکت سامسونگ، حرف های زیادی را برای گفتن دارد. به همین جهت، صفحه ی نمایش این لپتاپ با روزلوشن WQXGA یا 1600×2560 و با همراه داشت تکنولوژی جدید Digital Natural Image Engine (به انحصار mDNIe)، کیفیت خارق العاده را خلق می کند که نتیجه ی آن افزایش کیفیت فایل های متنی و شفاف تر بودن تصاویر و ویدئو ها می باشد. در بخش چند رسانه ای یا مالتی مدیا، سامسونگ سعی کرده است تا نرم افزار Wolfson WM5102 UHQA را با دقت طراحی کند تا تجربه ای بی نظیر در انتقال آهنگ ها و فایل های صوتی برای شنوندگان ایجاد شود. این نرم افزار از فایل های صوتی با بیت ریت بالا و فرمت FLAC نیز پشتیبانی می کند تا نیازی به پخش کننده های صوتی دیگر نباشد.

نهایتا، امنیت، موضوعی است که کسانی که از دستگاه های به اصطلاح موبایلی یا قابل حمل استفاده می کنند، اهمیت زیادی به آن می دهند. در راستای این موضوع، سامسونگ سه روش مختلف را برای افزایش امنیت این لپتاپ به وجود آورده است. یک روش به وسیله ی میکروفون و روش دیگر به وسیله ی وبکم می باشد که احتمالا همه ی شما با روش عملکرد آنها آشنا هستید. اما روش سومی که وجود دارد، این است که شما باید یک الگو را بر روی “تاچ پد” یا صفحه ی لمسی لپتاپ خود بکشید و پس از آن، دکمه ی امنیتی قرار گرفته بر روی لپتاپ را فشار دهید تا قفل آن باز شود.

سامسونگ برای کسانی که می خواهند در یک لحظه تمامی اطلاعات آن ها مخفی شود نیز روشی را قرار داده است. این روش حتما در فروشگاه ها، هواپیما ها و کافی شاپ ها می تواند کمک زیادی به شما بکند و برای انجام آن، تنها کافی است دکمه ی Fn10 را بفشارید تا تمامی پنجره ها و اطلاعات شما مخفی شوند.

پیش فروش لپتاپ قدرتمند ATIV Book 9 قرار است در سه ماهه ی اول سال 2015 توسط سامسونگ و با قیمت بالای 1.199.99 دلار آغاز شود. البته ما سعی کردیم در رابطه با مشخصات سخت افزای این لپتاپ صحبت نکنیم و می توانید این مشخصات را در قالب یک تصویر، در ادامه ی این موضوع مشاهده کنید. اما سرعت پردازشی این لپتاپ به طرز قابل توجهی نیز بالا است چرا که یک حافظه ی 240 گیگی هارد جامد، ساخته ی شرکت اینتل به همراه 8 گیگابایت حافظه ی رم بر روی آن قرار دارد.

Samsung ATIV Book 9 full specs

نظر شما در رابطه با تیغ برنده ی سامسونگ جیست؟ به نظر شما این محصول تا چه حدی می تواند نیازهای کاربرانی را که دائما در سفر هستند، برطرف سازد؟ نظرات خود را با تکنولوژی نیوز به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال