سرویس های آنلاین Xbox One و PS4 مورد حمله ی DDoS قرار گرفتند!

روز گذشته دارندگان کنسول های نسل هشتمی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 با مشکلات زیادی در متصل شدن به شبکه ی ایکس باکس و پلی استیشن داشتند که همه ی آنها، از مورد هدف قرار گرفتن سرور ها و سرویس های مایکروسافت و سونی نشات می گرفت. پس از پخش شدن این موضوع […]

روز گذشته دارندگان کنسول های نسل هشتمی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 با مشکلات زیادی در متصل شدن به شبکه ی ایکس باکس و پلی استیشن داشتند که همه ی آنها، از مورد هدف قرار گرفتن سرور ها و سرویس های مایکروسافت و سونی نشات می گرفت. پس از پخش شدن این موضوع در فضای مجازی، هر دو شرکت نیز اعلام کردند که در حال رفع این مشکل هستند. اما…

اما فردی با نام Lizard Squad پستی را در توییتر منتشر کرد و اعلام کرد که مسئولیت این حمله ی DDoS که بر روی سرویس های این دو شرکت انجام شده است، بر عهده ی او بوده است و همین موضوع سبب خشم افراد بسیار زیادی شد. این حمله در روز های کریسمس انجام شده است و به گونه ای بوده است که سرور های سونی و مایکروسافت را با درخواست های نا مفهوم زیادی رو به رو می کرده است و تنها راه حل موقتی ای که این دو شرکت به انجام آن روی آوردند، از دسترس خارج کردن سرور های خود بود.

سونی در پستی رسمی در توییتر خود اعلام کرد :

“ما همچنان به دنبال رفع مشکلات شبکه ی PSN (شبکه ی Play Station Network) می باشیم و پیشتر نیز خبر این اتفاق را اعلام کرده ایم. پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما متشکر هستیم.”

از سوی دیگر، مایکروسافت نیز در صفحه ی توییتر خود اینگونه به این موضوع پاسخ داد :

“اعضای شبکه ی ایکس باکس، آیا شما با مشکلاتی در رابطه با وارد شدن به حساب شخصی خود در شبکه ی Xbox Live می باشید؟ ما از این موضوع آگاه هستیم و در حال کار و رفع این مشکل در سریع ترین زمان ممکن هستیم. از صبر و شکیبایی شما ممنونیم و شما را تشویق می کنیم تا تلاش کنید وارد حساب کاربری خود شوید. به محض در اختیار قرار داشتن اخبار بیشتر، شما را از اتفاقات و موضوعات پیش آمده مطلع خواهیم ساخت.”

این موضوعات باعث حجوم گیمر ها به صفحات اجتماعی شده است و آنها اعلام کرده اند که Lizard Squad و گروهش مقصر این موضوع بوده و کریسمی آنها خراب شده است و آَنها موجب شده اند تا فرصت دانلود بازی های رایگان و آنلاین این روزها از دست برود.

جدیدترین پاسخی که از سوی سونی منتشر شده است، اعلام میدارد که مهندسین آنها به سختی در حال کار بر روی این مشکل هستند و مجددا از صبر و شکیبایی کاربران تشکر کرده اندکه به نظر می رسد موفق نیز بوده اند و سرویس های این شرکت 30 دقیقه تا 1 ساعت، خدمات رایگان و کاملی را به کاربران ارائه می دهد. صفحه ی اختصاصی Lizard Squad نیز در توییتر که خود را مسئول حمله های ماه اخیر دانسته، توقیف شده است.

آیا شما نیز با این اتفاقات رو به رو شدید و نتوانسته اید وارد حساب شخصی خود شوید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال