سیستم روی یک چیپ MT6795 مدیاتک، اسنپدراگون 810 را از نفس انداخت

به نظر می‌رسد که سیستم روی یک چیپ MT6795 کمپانی شناخته‌ شده‌ی مدیاتک توان رقابتی پایاپایی را با تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون 810 کوالکام دارد. این تراشه‌ی سیستمی که طی فرآیند تولید 20 نانومتری ساخته شده عملکرد جالب توجهی…

به نظر می‌رسد که سیستم روی یک چیپ MT6795 کمپانی شناخته‌ شده‌ی مدیاتک توان رقابتی پایاپایی را با تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون 810 کوالکام دارد. این تراشه‌ی سیستمی که طی فرآیند تولید 20 نانومتری ساخته شده عملکرد جالب توجهی را در مقایسه یا سیستم روی یک چیپ اسنپداگون 810 کوالکام به ثبت رسانیده است. همانطور که می‌دانید اسنپدراگون 810 هم اکنون به عنوان برترین و قدرتمندترین تراشه‌ی سیستمی موجود در بازار شناخته می‌شود که قرار شده در پرچمداران 2015 کمپانی‌های بزرگی همچون اچ‌تی‌سی، سامسونگ و .. از این سیستم روی یک چیپ استفاده شود.

بنابراین توانایی رقابت تراشه‌ی 64 بیتی و هشت هسته‌ای MT6795 مدیاتک با اسنپدراگون 810 موضوعی فوق‌العاده مطلوب برای شرکت مدیاتک به شمار خواهد رفت. اطلاعاتی که هم اکنون در اختیار شما قرار داده می‌شوند از منبع Phonearena به دست آمده و نتایج حاصل از بنچمارک GeekBench را در دو شرایط تک هسته‌ای و چند هسته‌ای برای دو سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 810 و MT6795 مدیاتک را نشان می‌دهد.

تراشه‌ی سیستمی MT6795 مدیاتک در شرایط تک هسته‌ای توانست امتیازی معادل با 886 را به خود اختصاص دهد و در شرایط چند هسته‌ای امتیاز 4536 را به دست آورد. این موضوع در حالیست که سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 810 کوالکام در شرایط تک هسته‌ای بنچمارک GeekBench در گوشی G Flex 2 ال‌جی توانسته بود به امتیاز 1144 دست پیدا کند. بنابراین اسنپدراگون 810 در شرایط تک هسته‌ای توانست از MT6798 عملکردی به مراتب بهتر را به ثبت برساند. اما نکته‌ی جالب توجه در شرایط اعمال اقدامات بنچمارک GeekBench در وضعیت چند هسته‌ای بوده که نتایج آن جالب به نظر می‌رسند. همانطور که اشاره داشتیم MT6798 مدیاتک در شرایط چند هسته‌ای به امتیازی معادل با 4536 دست پیدا کرده است، اما همانطور که در تصویر ضمیمه شده مشاهده می‌کنید اسنپدراگون 810 کوالکام در این شرایط به امتیاز 4345 دست پیدا کرده است. بنابراین در شرایط چند هسته‌ای بنچمارک GeekBench سیستم روی یک چیپ MT6795 مدیاتک توانسته اسنپدراگون 810 کوالکام یا بهترین تراشه‌ی سیستمی و موبایلی موجود کنونی را مغلوب سازد.

Mediatek1

Mediatek

با این وجود نباید نکته‌ای فوق‌العاده حساس را در رابطه با این موضوع نادیده گرفت. در واقع عملکرد این سیستم روی یک چیپ‌های وابستگی مستقیمی به دستگاه‌های هوشمند بهره‌مند از آن‌ها دارد. به همین دلیل نمی‌توانیم نتیجه‌گیری قطعی از این موضوع و تصاویر ارائه شده داشته باشیم. نتایج به تصویر کشیده شده برای اسنپدراگون 810 در گوشی G Flex 2 ال‌جی مورد آزمایش قرار گرفته شده اما هنوز مشخص نیست که مدیاتک در حین پیاده‌سازی تست مربوط به بنچمارک GeekBench از چه دستگاه هوشمندی استفاده کرده است. البته بر اساس اطلاعات مندرج در تصویر می‌توانیم مشاهده کنیم که نتایج به دست آمده مربوط به دستگاهی است که به رمی 3 گیگابایتی را به همراه دارد و سیستم عامل اندروید 5.0 و آب نبات چوبی بر روی آن راه‌اندازی شده است. در سمت مقابل رم گوشی G Flex 2 ال‌جی ظرفیتی 2 گیگابایتی را به همراه دارد و همچنین صفحه نمایش آن از وضوح تصویر فول‌ اچ‌دی بهره‌مند است که در بنچمارک GeekBench موضوعی تاثیرگذار به شمار می‌رود. در هر صورت جدیدترین سیستم روی یک چیپ شرکت مدیاتک طی ماه مارس (March) سال جاری رسما از سوی این کمپانی عرضه خواهد شد و در آن زمان می‌توانیم مقایسه‌ی دقیق‌تری از عملکرد اسنپدراگون 810 و MT6795 مدیاتک داشته باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال