شرکت نروژی گلوله جدیدی با نام “CAV-X” تولید کرد

پدیده “فراحفره زایی ” نوعی حفره زایی است که در حال حاضر اژدرهای پرسرعت ، پروانه های کشتی و زیر دریایی ها به منظور کاهش اصطکاک با آب از آن بهره می گیرند. حبابهای ایجاد شده طی حفره زایی با کاهش اصطکاک بین شی مورد نظر و مایع حرکت آسان و سریع جسم در آب […]

پدیده “فراحفره زایی ” نوعی حفره زایی است که در حال حاضر اژدرهای پرسرعت ، پروانه های کشتی و زیر دریایی ها به منظور کاهش اصطکاک با آب از آن بهره می گیرند. حبابهای ایجاد شده طی حفره زایی با کاهش اصطکاک بین شی مورد نظر و مایع حرکت آسان و سریع جسم در آب را امکان پذیر می کند. یک شرکت نروژی از این ایده در ساخت گلوله های جدیدی موسوم به “CAV-X” استفاده کرده که برد 60 متری آن محرز شده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، علم بیونیک با الهام گرفتن از پدیده فراحفره زایی مشاهده شده در جانورانی مانند میگوی آخوندکی ، به محقق شدن اهداف بلندپروازانه نیروی دریایی کمک شایانی نموده است. زیردریایی ها از این پس می توانند از عمق 5 متری زیر آب به اهداف واقع درآسمان با فاصله 1000 متری شلیک کنند. بعلاوه سرعت این گلولها در هدف گیری زیر آب نیز بسیار کارآمد است. دونوع گلوله “CAV-X” با نامهای A2 و X2  توسط شرکت DSG ساخته شده است. A2 قدرت نفوذ در آب را دارد اما فقط در هوا شلیک می شود. اما با کمک نوع X2 شلیک از زیر آب به آسمان یا اهداف زیر آب امکان پذیر می باشد. این شرکت برای اثبات قدرت گلوله های جدید با استفاده از 10 بلوک ژل بالستیک  آزمایشی را انجام داد . با شلیک گلوله های معمولی و انواع CAV-X به این بلوکها مشخص شد گلوله های معمولی با وجود حال انفجاری برد کوتاهتری نسبت به گلوله های جدید دارند. از آنجاییکه ژل بالستیک مشابه بافت گوشت بدن انسان است می توان نتیجه گیری کرد که خطر گلوله های معمولی با خاصیت انفجاری نسبت به نوع  CAV-X برای انسانها بیشتر است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال