شکستن قفل گوشی های هوشمند در آمریکا قانونی شد

یکی از مباحثی که درباره ی تلفن های هوشمند در دنیا وجود دارد انحصار یک اپراتور روی آن گوشی هوشمند است. به نحوی که آن اپراتور تلفن هوشمند را با قیمتی پایین تر به شما عرضه می دارد ولی شما با اپراتور قراردادی یکساله یا دو ساله خواهید بست. این تلفن هوشمند طی این دو […]

یکی از مباحثی که درباره ی تلفن های هوشمند در دنیا وجود دارد انحصار یک اپراتور روی آن گوشی هوشمند است. به نحوی که آن اپراتور تلفن هوشمند را با قیمتی پایین تر به شما عرضه می دارد ولی شما با اپراتور قراردادی یکساله یا دو ساله خواهید بست. این تلفن هوشمند طی این دو سال با هیچ اپراتور دیگری کار نخواهد کرد به طورکلی شما تعهد می دهید که مشترک اپراتور برای دو سال باشید.

این فرآیند در آمریکای شمالی طرفداران بسیاری دارد، اپراتورهایی مثل وریزون، اسپرینت ، ای تی اند تی و بسیاری دیگر از آنها ازاین روش برای جذب مشتری استفاده می کنند.

اکنون طی قانونی که اوباما امضا کرده و به تصویب رسید، کاربران می توانند بدون اجازه مستقیم از اپراتور قفل اپراتور را بشکنند. دلیل امضای این قانون رعایت دموکراسی محض عنوان شده، اما دموکراسی به چه قیمتی؟ این قانون تا حد زیادی به ضرر اپراتورهای تلفن همراه است. نظر شما چیست؟ آیا این قانون ارتباطی با دموکراسی خواهد داشت؟

لینک کوتاه | منبع:   Engadget

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال