اینتل تولید چیپ‌های 10نانومتری بر پایه ARM را آغاز کرد

امروز روزی تاریخی برای شرکت اینتل و دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید؛ اینتل در نهایت با تولید چیپ‌های 10 نانومتری برپایه‌ی ARM برای گوشی‌های‌هوشمند و اینترنت اشیا نهایتا اعتراف کرد که رقابت را در این زمینه از دیگر شرکت‌ها باخته و می‌خواهد با تولید چیپ‌های جدید به سراغ شرکت‌هایی نظیر کوالکام و مدیاتک رود. اینتل […]

امروز روزی تاریخی برای شرکت اینتل و دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید؛ اینتل در نهایت با تولید چیپ‌های 10 نانومتری برپایه‌ی ARM برای گوشی‌های‌هوشمند و اینترنت اشیا نهایتا اعتراف کرد که رقابت را در این زمینه از دیگر شرکت‌ها باخته و می‌خواهد با تولید چیپ‌های جدید به سراغ شرکت‌هایی نظیر کوالکام و مدیاتک رود. اینتل در عرصه‌ی رایانه‌های شخصی همچنان حرف اول را می‌زند و حالا می‌خواهد شانس خود را در بازار گوشی‌های‌هوشمند نیز امتحان کند. البته اینتل با تولید چیپ‌های x86 و به کارگیری آن در دستگاهی نظیر نکسوس 9 همواره سعی داشته تا راه خود را در این گجت‌های دوست‌داشتنی باز کند اما کوالکام، مدیاتک و سامسونگ هرگز اجازه‌ی رقابت به این غول دنیای تکنولوژی را نداده‌اند.

حالا امروز اینتل خبر از قرارداد جدیدی با شرکت ARM داده است که با استفاده از آن می‌تواند چیپست‌های جدید خود را با فناوری این شرکت تولید کند. معنای این قرارداد چنین است که اینتل به زودی چیپست‌های بسیار کوچک و مقرون به‌ صرفه‌ای را برای استفاده در گوشی‌های‌هوشمند و اینترنت اشیا تولید خواهد کرد. اینتل همچنین اعلام کرده که شرکت ال‌جی به عنوان اولین شرکتی خواهد بود که از چیپست‌های 10نانومتری اینتل استفاده می‌کند و آن‌ را در گوشی‌های هوشمند خود براساس پلتفرمی جهانی به کار خواهد گرفت.

قراردادی که امروز اینتل به امضا رسانده و خود را حالا یک مدعی در عرصه‌ی چیپست‌های گوشی‌های‌هوشمند دانسته می‌تواند بیانگر تغییرات جدی در آینده‌ی گوشی‌های‌هوشمند باشد. همیشه شایعات از همکاری سامسونگ و اپل با این شرکت خبرداده بودند و حالا با چیپست‌های جدید اینتل، بعید نیست در آینده‌ای نه‌چندان دور این شرکت به عنوان تامین‌کننده‌ی اصلی چیپست‌های سامسونگ و اپل به حساب آید. به‌هر‌حال با عرضه‌ی چیپست‌های تازه‌وارد شرکت اینتل رقابت جدیدی در این زمینه شکل خواهد گرفت و بهتر است کمی صبر کنیم تا ببینیم نتیجه‌ی این رقابت جذاب بیشتر به سود کدام شرکت سازنده خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال