عرضه ی Play Station 4 در چین از ماه دسامبر آغاز می شود : رقابتی سخت با مایکروسافت

سونی قصد دارد تا فروش کنسول های Play Station 4 خود را در چین آغاز کند و اجازه ندهد که رقیب آمریکایی اش یعنی مایکروسافت که فروش کنسول Xbox One خود را زودتر از سونی آغاز کرده است، از او پیشی بگیرد.شاید شما نیز اخبار مربوط به فروش کنسول های این دو شرکت را شنیده […]

سونی قصد دارد تا فروش کنسول های Play Station 4 خود را در چین آغاز کند و اجازه ندهد که رقیب آمریکایی اش یعنی مایکروسافت که فروش کنسول Xbox One خود را زودتر از سونی آغاز کرده است، از او پیشی بگیرد.شاید شما نیز اخبار مربوط به فروش کنسول های این دو شرکت را شنیده باشید. اما می خواهیم کمی دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم.

هر دو کنسول سونی و مایکروسافت در یک زمان عرضه شدند اما به علت اینکه کنسول Play Station 4 قدرتی بالاتر از Xbox One و قیمتی کمتر از آن داشت، توانست مورد توجه بسیار قرار بگیرد. به همین دلیل مایکروسافت با شکست های پیاپی در فروش کنسول خود رو به رو شد، به گونه ای که آمار نشان می دهد کنسول Play Station 4 با نسبت 3 به 1 یعنی سه برابر، شش ماه متوالی فروش بیشتری داشت و هنوز که هنوز است، فروش کنسول Play Station 4 بسیار بیشتر از Xbox One می باشد. البته مایکروسافت سیا.ست های خاص خود را پیاده نمود و با عرضه ی باندل ها و با پایین آوردن قیمت Xbox One حتی از Play Station 4، توانست کمی شکست خود را جبران کند اما سونی نیز بدون حرکت در جای خود ننشسته است و عرضه ی بازی Destiny با باندل سونی، سبب شد که فروش Play Station 4 به طرزی باور نکردنی بالا برود.

کشور چین نیز از سال 2000، ورود هر گونه کنسول خارجی را به کشور ممنوع کرده است و پس از 14 سال، مایکروسافت اولین کشوری می باشد که موفق به وارد کردن کنسول های خود به داخل این کشور شده است. پس از آن نیز سونی دومین شرکت می باشد و هر دوی آنها به فروش تعداد بالای کنسول های خود در بازار چین بسیار امیدوارند.

سونی اعلام کرده است که برای شروع، 200 هزار دستگاه Play Station 4 را وارد بازار شانگهای خواهد کرد. البته این رقم، برای آزمایش کردن شرایط موجود است و طبق گفته ی سونی، این میزان دستگاه اصلا سیا.ست های سونی را عملی نخواهد کرد. هنوز قیمت کنسول ها مشخص نشده است اما سونی امیدوار است که بتواند تمامی این 200 هزار دستگاه را تا پایان سال به فروش برساند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما سونی تا چه حدی موفق خواهد بود؟ آیا سونی باز هم می تواند مایکروسافت را مغلوب خود کند؟

لینک کوتاه | منبع : Slashgear

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال