فوری : تولید ۳۰ محصول فناورانه ایرانی برای مقابله با کرونا 

اکبر قنبرپور روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین نهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) با اشاره به فعالیت بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌ها در حوزه سلامت در شرایط شیوع ویروس کرونا، افزود: محصولات شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک فناوری پردیس، به منظور پیشگیری و درمان این بیماری تولید شده است. علاوه بر این […]

اکبر قنبرپور روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین نهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) با اشاره به فعالیت بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌ها در حوزه سلامت در شرایط شیوع ویروس کرونا، افزود: محصولات شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک فناوری پردیس، به منظور پیشگیری و درمان این بیماری تولید شده است. علاوه بر این پیش بینی‌ می‌شود تمرکز امسال سرمایه گذاران بر حوزه سلامت باشد. 

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری این دوره از نمایشگاه به صورت مجازی افزود: پیش بینی می کنیم که در این دوره از نمایشگاه ۵۰۰ استارتاپ و شرکت در آن ثبت نام کنند همچنین با توجه به مجازی بودن نمایشگاه، محدودیتی برای ثبت نام نخواهیم داشت و پس از اتمام ثبت نام می‌توانیم زمان آن را تمدید کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف این نمایشگاه جذب سرمایه گذار است، در سال گذشته بیش از ۷۰۰ جلسه میان استارتاپ‌ها با سرمایه گذاران و شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده خدمات برگزار شده  و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در سال گذشته حدود ۱۰ قرارداد منعقد شده است.

قنبرپور با اشاره به اینکه کافه سرمایه یکی از بخش های مواجهه سرمایه گذاران و سرمایه پذیران نمایشگاه است، ادامه داد: در اینوتکس ۲۰۱۹ تعداد ۷۰ سرمایه گذار به کافه سرمایه مراجعه کردند.

وی در خصوص ارایه محصولات در این نمایشگاه گفت: در هر دوره از نمایشگاه اینوتکس هر شرکت می‌تواند دو محصول و خدمت ارائه دهد، در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ تعداد ۶۰۰ محصول و در اینوتکس ۲۰۱۹ بالغ بر ۸۰۰ محصول ارایه شد. برآورد ما این است که تعداد محصولات عرضه شده به این نمایشگاه به عدد هزار برسد.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس افزود: هدف اینوتکس جمع کردن اکوسیستم نوآوری در زیر یک سقف است؛ از این رو همه شرکت یا استارتاپ ها در همه حوزه‌های فناوری می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند، تعداد مشارکت کنندگان در اینوتکس سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۰۰ مشارکت کننده بود که این میزان برای سال ۹۸ به عدد ۴۰۰ رسید.

قنبرپور در خصوص اینکه استقبال سرمایه گذاران از کدام حوزه فناوری در نمایشگاه بیشتر است، گفت: در گذشته استقبال سرمایه گذاران از محصولات بر بستر اینترنت بود که در حال حاضر این استقبال به سمت محصولات فیزیکی سوق یافته است. سال گذشته برای محصولات فیزیکی در نمایشگاه تخفیف ۳۰ درصدی در نظر گرفته شده بود. بر این اساس در نمایشگاه ۲۰۲۰ زمینه‌ای برای حضور شرکت‌ها و استارتاپ‌های دارای محصولات فیزیکی فراهم شده است.


پایگاه اخبار فناوری تکنا

جهت دسترسی به دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

اخبار اختراعات اخبار کشفیات اخبار نجوم و ناسا اخبار علمی پزشکی