فوری : ضدعفونی اشیا در ۵ ثانیه با دستگاه الکترواپتیکی ایرانی

محمدرضا خاتمی از مدیران شرکت دانش بنیان آشکار پرتو پویا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش در خصوص طراحی و تولید این محصول اظهار داشت: این شرکت  در زمینه محصولات ضدعفونی فعالیت دارد، این دستگاه برای نخستین بار در نمایشگاه جهش تولید و دستاودرهای مقابله با کرونا رونمایی و عرضه شده […]

محمدرضا خاتمی از مدیران شرکت دانش بنیان آشکار پرتو پویا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش در خصوص طراحی و تولید این محصول اظهار داشت: این شرکت  در زمینه محصولات ضدعفونی فعالیت دارد، این دستگاه برای نخستین بار در نمایشگاه جهش تولید و دستاودرهای مقابله با کرونا رونمایی و عرضه شده است.

وی افزود: از این دستگاه در دنیا فقط یک مدل ساخت کشور آمریکا وجود دارد که آن نیز از نظر عملکرد نسبت به نمونه ایرانی به لحاظ مدت زمان استریل اشیا، زمان پایین تری دارد.

مدیر این شرکت دانش بنیان یکی از امتیازهای بزرگ این دستگاه را این موضوع دانست که با زمان خیلی کم اجسام مورد نظر را از باکتری، ویروس، قارچ، انگل، تک یاخته و من الجمله ویروس کووید ۱۹ عاری می کند.

خاتمی گفت: این دستگاه تمام مجوزهای لازم را از سازمان انرژی اتمی و سازمان تجهیزات پزشکی دریافت کرده است و در حال اخذ مجوز استاندار اروپا برای صادرات هستیم.

وی ادامه داد: این دستگاه در سه نوع با مدت زمان های متفاوت پنج ثانیه، ۵۵ ثانیه و۳ دقیقه  طراحی و تولید شده است و بر اساس  آن نیز قیمت آنها نیز متفاوت است.

مدیر شرکت دانش بنیان آشکار پرتو پویا با یادآوری این که دستگاه ضدعفونی کننده به صورت کپسولی و مخزنی طراحی شده است، یادآور شد: تفاوت نمونه ایران با نمونه خارجی این دستگاه، به این صورت است که مخزن آن بدون دخالت دست و حتی لمس کردن آن، به محض اینکه دست را از روی دستگاه رد کنیم، درب مخزن باز می شود و می توان وسایل مورد نیاز برای استریل را درون مخزن قرار داد وضد عفونی کرد.

خاتمی خاطرنشان کرد: با استفاده از این دستگاه می توان انواع اشیا و لوازم جانبی از جمله تلفن همراه، تبلت، ساعت مچی، کلیدها و سوئیچ ها، لوازم پزشکی و بهداشتی، تب سنج ها، ماسک، جواهرات، ماوس، لوازم اداری، ریموت کنترلرها، قاشق و چنگال و حتی پول و ماسک را ضد عفونی و دوباره استفاده کرد.

وی به این درخواست مسوولان کشور افغانستان اشاره کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و استفاده از ماسک، نیاز به ماسکی دارند که بتوانند آن را چهار بار شسته و استفاده کنند و افزود: ما به آنها استفاده از این دستگاه را پیشنهاد دادیم که به وسیله آن می توانند از یک ماسک حتی ۱۰ بار نیز استفاده کنند.

ضدعفونی ۳۶۰ درجه اشیا

مدیر این شرکت دانش بنیان ادامه داد: تمام اشیا ازهمه نقاط ضدعفونی می شوند و این دستگاه قابلیت ضدعفونی ۳۶۰ درجه دریک مرحله را با کمترین زمان ممکن پنج ثانیه دارد، این مدت زمان در نمونه خارجی آن وجود ندارد.

خاتمی گفت: دستگاه ضد عفونی کننده الکترواپتیکی هوشمند با بهره گیری ازتابش پرانرژی امواج الکترومغناطیس می تواند ویروس های مرگباراز جمله ویرس کرونا و آنفلوآنزا و نیز باکتری ها، قارچ ها و انگل ها را نابود کند، این دستگاه در ضد عفونی کردن اشیا و تجهیزات وبه ویژه وسایلی که به طور روزانه و به دفعات مورد استفاده قرار می گیرند وامکان شست و شو و یا پاکسازی کامل آنها وجودندارد به کارگرفته می شود.

 وی با یادآوری این که این دستگاه کپسول حرفه ای برای نابودی خانواده کرونا است، افزود: طراحی این دستگاه به گونه ای است که بدون نیاز به جایه جایی اجسام در آن و دخالت کاربر، در مدت زمان کوتاه به صورت کامل پاکسازی صورت می گیرد.

مدیر شرکت دانش بنیان آشکار پرتو پویا تصریح کرد: قابلیت تولید این دستگاه در سایزهای متفاوت وجود دارد و می توانیم در ماه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه را تولید کنیم و در حال انجام مراحل جهت تولید انبوه این دستگاه هستیم.


پایگاه اخبار فناوری تکنا

جهت دسترسی به دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

اخبار اختراعات اخبار کشفیات اخبار نجوم و ناسا اخبار علمی پزشکی