قدرتمندترین کارت گرافیک AMD برای کارهای حرفه ای و سرور با 5 ترافلاپ قدرت پردازشی

16 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 با اینترفیس 512 بیت و پهنای باند حداکثر 320 گیگابایت برثانیه، در کنار 44 هسته ی پردازش گرافیکی AMD (که با نام اختصاری GCN شناخته میشود) و 64 پردازنده در هر GCN که یعنی 2816 پردازنده در مجموع، در کنار هم جمع شده اند تا قدرت پردازشی 5.07 ترافلاپ را […]

16 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 با اینترفیس 512 بیت و پهنای باند حداکثر 320 گیگابایت برثانیه، در کنار 44 هسته ی پردازش گرافیکی AMD (که با نام اختصاری GCN شناخته میشود) و 64 پردازنده در هر GCN که یعنی 2816 پردازنده در مجموع، در کنار هم جمع شده اند تا قدرت پردازشی 5.07 ترافلاپ را روی یک کارت گرافیک فراهم کنند! در حالت double-precision نیز این کارت گرافیک توان پردازشی معادل 2.53 ترافلاپ خواهد داشت.

AMD FirePro S9150 نام این یکه تازِ واقعا قدرتمند است که با وجود این میزان قدرت پردازشی، تنها 235 وات برق مصرف میکند!

واقعا حرف خاصی نمیشود گفت، همه چیز بسیار بالا در نظر گرفته شده (حداقل برای زمان حال) و جای هیچ بحثی نیست.

در مقایسه با Tesla K40 پرچمدار شرکت Nvidia با 12 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 که تنها!!! 4.29 ترافلاپ در حالت single-precision و 1.43 ترافلاپ در حالت double-precision قدرت پردازشی دارد، باید گفت این اعداد فوقالعاده هستند.

قرار است این کارت گرافیک اواخر امسال وارد بازار شود، اما از قیمت آن خبری درج نشده است. هرچند میشود پیشبینی کرد که قیمتی 4 رقمی (دلار) برای آن در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه | منبع : theregister

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال