ماهواره SMAP ناسا ، پیش بینی دقیق آب و هوا را امکان پذیر کرد

اطلاع از وضعیت آب و هوا برای اکثر ساکنین کره زمین اهمیت بسزایی دارد و بیشتر مردم اخبار مربوطه را روزانه دنبال می کنند. در حال حاضر پیش بینی هواشناسی تنها مناطق شهری را در بر گرفته ، از اینرو روستائیان و کسانیکه در مناطق دورافتاده ساکن هستند نمی توانند از این اطلاعات استفاده کنند. […]

اطلاع از وضعیت آب و هوا برای اکثر ساکنین کره زمین اهمیت بسزایی دارد و بیشتر مردم اخبار مربوطه را روزانه دنبال می کنند. در حال حاضر پیش بینی هواشناسی تنها مناطق شهری را در بر گرفته ، از اینرو روستائیان و کسانیکه در مناطق دورافتاده ساکن هستند نمی توانند از این اطلاعات استفاده کنند. ناسا یکی از ماهواره های مستقر در مدار زمین را برای رصد میزان رطوبت خاک در نظر گرفته تا از این طریق بتواند پیش بینی دقیقی از وضعیت آب و هوا در مناطق مختلف ارائه دهد.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، جمع آوری اطلاعات مربوط به رطوبت خاک از آن جهت اهمیت دارد که با کمک آن می توان به وضعیت تراکم ابرها و شرایط تبخیر منطقه پی برد. برای افزایش دقت پیش بینی هواشناسی ماهواره SMAP ، این اطلاعات را به صورت لحظه به لحظه برای مرکز هواشناسی 557 نیروی هوایی ارتش آمریکا ارسال می کند. این اولین بار است که چنین برنامه ای از طرف ناسا اجرایی شده و مسلما از این به بعد شاهد پخش اخبار هواشناسی جامع تری خواهیم بود. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال