مایکروسافت نمی‌خواهد که کاربران ویندوز 10 از مرورگر کروم استفاده کنند

شرکت بزرگ مایکروسافت که عهده‌دار سیستم‌عامل محبوب ویندوز است، برای متقاعد کردن کاربران جهت استفاده از مرورگر اج خود به جای مرورگرهای کروم و فایرفاکس قصد دارد از ترفند جدیدی استفاده کند. در آخرین پیش‌نمایش درز کرده از ویندوز 10 (بیلد 10568)، غول نرم‌افزار دنیای فناوری هدفش را روی این امر قرار داده که کاربران […]

شرکت بزرگ مایکروسافت که عهده‌دار سیستم‌عامل محبوب ویندوز است، برای متقاعد کردن کاربران جهت استفاده از مرورگر اج خود به جای مرورگرهای کروم و فایرفاکس قصد دارد از ترفند جدیدی استفاده کند. در آخرین پیش‌نمایش درز کرده از ویندوز 10 (بیلد 10568)، غول نرم‌افزار دنیای فناوری هدفش را روی این امر قرار داده که کاربران به سرعت به نرم‌افزارهای پیش‌فرض این سیستم‌عامل برگشته و از آن‌ها استفاده کنند. اگر شما مرورگر اج مایکروسافت را مرورگر پیش‌فرض ویندوز خود قرار داده باشید و مرورگر کروم را نصب کرده و حالت پیش‌فرض را روی آن قرار دهید، با پیغامی بدین مضمون روبرو خواهید شد که به مایکروسافت اج هم یک فرصت بدهید.

از نکات برجسته در فعل‌وانفعالات جدید مایکروسافت، ادغام کورتانا با مایکروسافت اج و امکان نوشتن روی صفحات وب توسط این مرورگر بوده و همچنین یک حالت مخصوص خواندن صفحات وب هم به اج اضافه شده است. در واقع مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مسئله در این تغییر این است که مایکروسافت می‌خواهد بگوید که کاربران نرم‌افزار دیگری را امتحان نکرده و از خود اپلیکیشن‌های پیش‌فرض استفاده کنند که بر همین اساس هم دوست ندارد که کاربرانش بجای مرورگر اج از مرورگرهای رقیبی چون گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس استفاده کرده و آن‌ها را مرورگر پیش‌فرض خود کنند.

این تغییرات ویندوز احتمالاً سازندگان و توسعه‌دهندگان مرورگرهای رقیب مایکروسافت را تحریک خواهد کرد. در همین راستا موزیلا در اقدامی سریع، امکان تغییر حالت پیش‌فرض روی مرورگر خود را در ویندوز 10 سخت‌تر کرده و حتی این شرکت یک ویدئوی آموزشی را تهیه کرده تا از طریق آن به کاربرانش نحوه بازگردانی تنظیمات مرورگر پیش‌فرض را آموزش دهد.

ظاهراً اهالی ردموند سیاست جدید خود را هم برای اپلیکیشن‌های موزیک و تصاویر اعمال کرده است که بر این اساس اگر قصد مهاجرت به اپلیکیشن‌های موزیک و تصویر سوم شخص را داشته باشید با پیغامی مشابه آن‌چه در بالا عنوان کردیم، روبرو خواهید شد که سعی دارد شما را به ماندن و استفاده از برنامه‌های پیش‌فرض موجود در این زمینه متقاعد کند.

انتظار می‌رود این تغییرات که در بیلد جدید ویندوز 10 صورت گرفته، در به‌روزرسانی که هفته‌های آینده  منتشر خواهد شد، در دسترس قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال