محققان به روشی جدید برای تولید آب اکسیژنه دست یافتند

H2O2 یا همان آب اکسیژنه جزو مواد ضدعفونی کننده ای است که کاربردهای فراوانی دارد. این ترکیب که از آب و یک اتم اضافی اکسیژن تشکیل شده به خاطر خواص آنتی باکتریال آن در حوزه های درمانی و صنعتی مصرف دارد. امروزه شرکتهای زیادی آب اکسیژنه تولید می کنند اما ارسال این ترکیب به نقاط […]

H2O2 یا همان آب اکسیژنه جزو مواد ضدعفونی کننده ای است که کاربردهای فراوانی دارد. این ترکیب که از آب و یک اتم اضافی اکسیژن تشکیل شده به خاطر خواص آنتی باکتریال آن در حوزه های درمانی و صنعتی مصرف دارد. امروزه شرکتهای زیادی آب اکسیژنه تولید می کنند اما ارسال این ترکیب به نقاط دورافتاده همواره چالش برانگیز بوده است. اخیرا محققان دانشگاه MIT راه حل کاربردی را در اینباره ارائه نموده اند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، در این روش با استفاده از الکتریسیته ، آب و هوا تولید آب اکسیژنه امکان پذیر شده است. وجود پنلهای خورشیدی و توربینهای بادی در محل مورد نظر جهت تامین نیروی الکتریسته ضروری می باشد. یک الکترولیزر با استفاده از این نیرو آب را به اکسیژن و هیدروژن تجزیه می کند. باید بدانیم در این روش آنتروکینون مولکول واسطه ای است که با هیدروژن تشکیل پیوند می دهد سپس این مولکولها در یک ظرف مملو از اب حاوی اکسیژن قرار می گیرند. اکسیژنی که منشا آن هوای اطراف است ، دو مولکول آنتروکینون – هیدروژن با اکسیژن ها تشکیل پیوند می دهد و پراکسید هیدروژن بوجود می اید. با اینکه غلظت این ماده کافی نیست اما با آزمایشات بیشتر احتمال افزایش میزان آب اکسیژنه در این واکنش وجود دارد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار کشفیات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال