محققان دانشگاه ام آی تی می خواهند تلفن همراه شما را با شبنم شارژ کنند

آب بسیار اعجاب آور است: هر سه حالت آن برای انسان مفید و کاربردی است، و به خصوص یک حالت آن که برای تولید نیروی الکتریکی استفاده می شود. یک تیم تحقیقاتی در ام آی تی (Massachusetts Institute of Technology) این نکته را کشف کردند که وقتی آب متراکم شود و به صورت خود به […]

آب بسیار اعجاب آور است: هر سه حالت آن برای انسان مفید و کاربردی است، و به خصوص یک حالت آن که برای تولید نیروی الکتریکی استفاده می شود.

یک تیم تحقیقاتی در ام آی تی (Massachusetts Institute of Technology) این نکته را کشف کردند که وقتی آب متراکم شود و به صورت خود به خودی بین دو صفحه ی مسی به جلو و عقب بپرد دارای بار الکتریکی خواهد شد. دانشمندان می گویند برای بهینه سازی این توانایی دستگاهی ساخته اند که این بار الکتریکی را تحت کنترل در می آورد و از آن جهت تولید برق استفاده می کند.

محققان قبول دارند که فعلا بازده این کار پایین است، طوری که شارژ کامل یک تلفن همراه با این روش 12 ساعت طول خواهد کشید، اما همان طور که ام آی تی نیوز ذکر کرده است، وقتی از سیستم برق رسانی دور باشید انتخاب دیگری برای شارژ تلفن خود ندارید.

نقص اساسی این روش این است که برای کار کردن اصولا به یک محیط مرطوب نیاز دارد، چیزی مثل جنگل های بارانی! ما روی استفاده از آن در تابستان های نیویورک حساب کرده بودیم!

MITnews_ElectroStatic_03

لینک کوتاه | منبع: engadget

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال