مخالفت وزارت بهداشت ژاپن با قانون اصلاح ژنتیکی جنین

اصلاح ژنتیکی جنین انسان در کشورهایی مانند فرانسه ، آلمان و انگلیس غیر قانونی اعلام شده است. سال گذشته دولت ژاپن با صدور مجوز اصلاح ژنتیکی در بین کشورهای پیشرفته ساختارشکنی کرد. اما این قانون با مخالفت وزارت بهداشت این کشور مواجهه شده ، متخصصین این اقدام را باعث ایجاد بازاری برای نوزادان از پیش […]

اصلاح ژنتیکی جنین انسان در کشورهایی مانند فرانسه ، آلمان و انگلیس غیر قانونی اعلام شده است. سال گذشته دولت ژاپن با صدور مجوز اصلاح ژنتیکی در بین کشورهای پیشرفته ساختارشکنی کرد. اما این قانون با مخالفت وزارت بهداشت این کشور مواجهه شده ، متخصصین این اقدام را باعث ایجاد بازاری برای نوزادان از پیش طراحی شده می دانند. آنها نسبت به اصلاح ژنتیکی جنین ها ابراز نگرانی نموده و سلامت نسل آینده ژاپن را در گرو لغو این قانون دانسته اند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز  ، وزارت بهداشت ژاپن مخالف ویرایش ژن جنین انسان به منظور حذف بیماریهای وراثتی نمی باشد ، بلکه خواستار ممنوعیت کاشت جنین هایی است که اصلاح ژنتیکی شده اند. بانیان این طرح با استفاده از روش “کریسپر” بخشهایی از DNA را برش داده و یک توالی اصلاح شده را در آن جای می دهند. سال گذشته تولد اولین نوزاد اصلاح ژنتیکی شده در چین خبرساز شد . دانشمندان چینی مدعی اند این کودک مقاومت بدنی بالایی در برابر بیماری ایدز دارد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال