مدلسازی اقلیم مریخ توسط دانشمندان

سیاره مورد توجه اخترشناسان برای درک شرایط اقلیمی کنونی اش موضوع مطالعه ای جدید قرار گرفته ، هدف از بررسی نحوه شکل گیری و پراکندگی ابرهای موجود در آسمان مریخ کسب اطلاعات دقیقتر درباره اقلیم گذشته این سیاره عنوان شده است. احتمال وجود شرایط مناسب حیات بر سطح مریخ در گذشته سوالی است که دانشمندان […]

سیاره مورد توجه اخترشناسان برای درک شرایط اقلیمی کنونی اش موضوع مطالعه ای جدید قرار گرفته ، هدف از بررسی نحوه شکل گیری و پراکندگی ابرهای موجود در آسمان مریخ کسب اطلاعات دقیقتر درباره اقلیم گذشته این سیاره عنوان شده است. احتمال وجود شرایط مناسب حیات بر سطح مریخ در گذشته سوالی است که دانشمندان در پی یافتن پاسخ دقیقی برای آن هستند. ابرکامپیوترهای پیشرفته ناسا با بکارگیری تصاویر ارسال شده از مریخ نورد “کنجکاوی” به شبیه سازی اقلیم نیمکره شمالی این سیاره پرداختند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، وجود مقادیر کم آب به شکل بخار در اتمسفر مریخ شناسایی شده ، به عبارتی فرآیند تشکیل ابر با ورود بخار آب به اتمسفر این سیاره قابل توضیح است. محققان مرکز مدلسازی اقلیم مریخ با استفاده از حجم بالای اطلاعات مربوطه  این شبیه سازی را انجام داده اند. در نیمکره شمالی مریخ  با فرا رسیدن فصل تابستان ابرها در طول خط استوا به هنگام غروب تشکیل شده و در طول روز به آرامی پراکنده می شوند. متراکم ترین حالت تشکیل ابر درست پیش از سپیده دم ثبت شد ، شباهت زیاد ابرهای مریخی به انواع زمینی موجب شگفتی دانشمندان شده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال