مرورگر محبوب فایرفاکس برای سیستم عامل iOS عرضه خواهد شد!

اگر شما نیز جزو افرادی می باشید که تصور می کردند موزیلا، مرورگر محبوب خود را برای سیستم عامل iOS شرکت اپل عرضه نخواهد کرد، بهتر است یک بار دیگر به این موضوع فکر کنید! به نظر می رسد هر دو کمپانی به نتایج مشترکی در رابطه با همکاری یکدیگر و عرضه ی مرورگر موزیلا […]

اگر شما نیز جزو افرادی می باشید که تصور می کردند موزیلا، مرورگر محبوب خود را برای سیستم عامل iOS شرکت اپل عرضه نخواهد کرد، بهتر است یک بار دیگر به این موضوع فکر کنید!

به نظر می رسد هر دو کمپانی به نتایج مشترکی در رابطه با همکاری یکدیگر و عرضه ی مرورگر موزیلا برای سیستم عامل iOS رسیده اند. به همین دلیل، مدیر عامل موزیلا اعلام کرده است که ما هر جا که کاربران به ما نیاز داشته باشند، حضور پیدا خواهیم کرد. به همین جهت، مرورگر فایرفاکس برای سیستم عامل iOS عرضه خواهد شد.

یکی از مدیران ارشد موزیلا در کنفرانس که در Portland برگزار شده بود، دلیل عرضه ی موزیلا برای iOS را این چنین اعلام کرد :

“به دلیل اینکه اپل به هیچ یک از شرکت ها اجازه نمی داد تا به فایل ها و سورس جاوا اسکریپت سیستم عامل iOS دسترسی داشته باشند، مرورگر فایرفاکس نیز برای این سیستم عامل عرضه نشد و تنها Safari بود که از این سورس بهره می برد. اما با بروزرسانی و عرضه ی نسخه ی هشتم از این سیستم عامل، اپل اجازه داد تا طراحان و توسعه دهندگان، به سورس های جاوا اسکریپت از این سیستم عامل دسترسی داشته باشند و همین موضوع، دلیل حضور فایرفاکس در iOS می باشد.”

بدون دسترسی به فایل های جاوا اسکریپت، مرورگر های مختلف از سرعت بسیار پایین تری نسبت به Safari برخوردار می شدند و به همین دلیل، گوگل، مرورگر کروم را نیز برای این سیستم عامل عرضه نکرده بود. تنها یک مشکل باقی خواهد ماند و آن این است که مرورگر Safari را نمی توان به صورت پیش فرض از این سیستم عامل کنار گذاشت و حضور فایرفاکس در این این سیستم عامل، می تواند درصد استفاده ی کاربران از سافاری را کاهش دهد و همین موضوع، باعث خوشحالی طرفداران فایرفاکس خواهد شد.

لینک کوتاه | منبع : Pocket-Lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال