مروگر جدید Vivaldi، رقیبی سرسخت برای کروم و فایرفاکس!

مروگر های بسیار زیادی وجود دارند و همه روزه به تعداد آن ها نیز افزوده می شود. اما اگر از حرفه ای های دنیای وب باشید، بدون شک از یکی از مرورگر های کروم، فایرفاکس و یا اینترنت اکسپلورر استفاده می کنید. اما به تازگی گروهی از افراد اصلی و ارشد شرکت اپرا و همینطور […]

مروگر های بسیار زیادی وجود دارند و همه روزه به تعداد آن ها نیز افزوده می شود. اما اگر از حرفه ای های دنیای وب باشید، بدون شک از یکی از مرورگر های کروم، فایرفاکس و یا اینترنت اکسپلورر استفاده می کنید. اما به تازگی گروهی از افراد اصلی و ارشد شرکت اپرا و همینطور مدیر بخش CEO شرکت اپرا، مرورگری جدید را خلق کرده اند که Vivaldi نام دارد و می تواند رقیبی جدی برای کروم و فایرفاکس باشد!

اگر در گذشته از کاربران اپرا بوده اید، بدون شک رابط کاربری و محیط مرورگر ویوالدی برای شما کاملا اشنا خواهد بود و طبق گفته ی سازندگان، Speed Dial و بخش Favorites که از قسمت هایی بود که سبب محبوب شدن مرورگر اپرا شده است نیز در این مرورگر گنجانده شده است. در کنار این موضوع، برخی از قابلیت های کلیدی کروم و همچنین، پشتیبانی از Gesture یا حرکت بدن کاربران، در این مرورگر قرار داده شده اند.

اما مروگر Vivaldi که برای سیستم عامل های Mac, Windows و لینکوس عرضه می شود، قابلیت هایی را در خود دارد که شاید در هیچ یک از مرورگر های فعلی وجود نداشته باشد و یا حداقل کمتر به آن توجه شده است. یکی از این ویژگی ها، ترکیب کردن چندین تب در یک تب می باشد که این موضوع می تواند وبگردی را آسان تر کند. یکی دیگر از موضوعاتی که جالب است، وجود بخشی جهت گرفتن اسکرین شات از مرورگر و همچنین نت برداری می باشد که برای استفاده از این موارد، نیازی به افزونه نخواهید داشت، موضوعی که اگرچه در مروگر های دیگر به کمک افزونه ها انجام می شود ولی آنها، به خودی خود این ویژگی ها را در خود ندارند.

این ویژگی ها می تواند مناسب بسیاری از افراد همچون دانش آموزان و محققان باشد که در هر لحظه مشغول کار بر روی یک موضوع خاص هستند. مدیر اسبق بخش CEO اپرا، آقای Jon von Tetzchner در رابطه با ساخت مرورگر جدید اعلام کرده است که محصولات و مرورگر هایی که در بازار هستند، مرورگر هایی همچون کروم، فایرفاکس و حتی خود اپرا، محصولاتی ساده هستند. وی اذعان داشت که می داند همچنان تعداد بسیار زیادی از افراد هستند که از نسخه های قدیمی تر اپرا به جهت ویژگی های فوق العاده اش استفاده می کنند، ویژگی های که در روزها اول عرضه ی این مرورگر وجود داشت.

مرورگر Vivaldi قصد دارد تا با قدرت وارد این عرصه شود و کاربرانی را هدف قرار داده است که به دنبال کنترل بیشتر مرورگر خود هستند و هم اکنون می توان نسخه ی پیش نمایش و فنی از این مرورگر را از وب سایت مربوطه، دانلود نمود.

جالب ترین موضوعی که در این میان وجود دارد، نام این مرورگر است که مربوط به یکی از نوابغ موسیقی می باشد. هنوز هیچ صحبتی در این رابطه نشده است..

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال