مشخصات فنی نسل دوم از غول گرافیکی انویدیا با نام Titan II مشخص شد

به نظر می رسد که انویدیا قصد ندارد تا برای معرفی نسل دوم از کارت GTX Titan خود، منتظر چیپ های 20 نانومتری باشد و قصد دارد تا این کارت گرافیک را با چیپ های قبلی 28 نانومتری عرضه کند و در نتیجه، GTX Titan II از چیپ های کارت های قبلی این شرکت بهره […]

به نظر می رسد که انویدیا قصد ندارد تا برای معرفی نسل دوم از کارت GTX Titan خود، منتظر چیپ های 20 نانومتری باشد و قصد دارد تا این کارت گرافیک را با چیپ های قبلی 28 نانومتری عرضه کند و در نتیجه، GTX Titan II از چیپ های کارت های قبلی این شرکت بهره مند خواهد شد.

به تازگی منبعی ناشناس، تصویری را از مشخصات فنی این کارت گرافیک جدید و قدرتمند برای دیتابیس سخت افزاری سایت SiSoft ارسال کرده است و آنها نیز این تصویر را در وبسایت خود منتشر کرده اند. طبق تصویر و اطلاعاتی که منتشر شده است، کارت گرافیک “تایتان 2” از چیپ GM200 و معماری Maxwell انویدیا بهره مند خواهد شد و با خود، 3072 واحد پردازشگر CUDA و 3 مگابایت حافظه ی کش سطح 3 به همراه خواهد داشت. همچنین، مموری کنترلر این کارت گرافیک، 384 بیت خواهد بود که به همراه برنامه نویسی جدید، سبب میشود تا تکسچر ها بهتر پردازش شوند که نتیجه ی آن، افزایش پهانی باند کارت گرافیک می باشد.

32a

اما میزان حافظه ی گرافیکی استانداری که برای کارت گرافیک GTX Titan II اعلام شده است، 12 گیگابایت حافظه ی GDDR5 می باشد که نسبت به نسل اول از کارت گرافیک تایتان، 2 برابر شده است! در واقع، انویدیا این کارت را برای مقابله با نسخه ی 8 گیگابایتی کارت گرافیک R9 290 شرکت AMD عرضه خواهد کرد. همچنین، انویدیا قصد دارد تا با عرضه ی این کارت گرافیک، شرایط برای اجرای هر چه بهتر فیلم ها و تصاویر 5K (برابر با 16 برابر HD) مهیا کند. کلاک هایی که برای این کارت گرافیک نیز در نظر گرفته شده اند بسیار بالا می باشد به گونه ای که سرعت هسته ی این کارت گرافیک برابر با 1100 مگاهرتز می باشد که در حالت Boost به 1390 مگاهرتز می رسد و سرعت حافظه ی آن نیز برابر با 6 گیگاهرتز است که قدرت و پنهای باند این کارت گرافیک را تا میزان قابل توجهی افزایش داده است.

هنوز هیچ خبری از زمان عرضه و قیمت این کارت گرافیک منتشر نشده است…

لینک کوتاه | منبع : Techpowerup

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال