مشخصات فنی GTX 960 به صورت رسمی توسط انویدیا مشخص شد!

بالاخره انویدیا سکوت رو شکست و مشخصات فنی کارت گرافیک GTX 960 را به صورت رسمی اعلام نمود! البته مشخصات فنی ای که پیشتر اعلام شده بودند، تقریبا درست بوده اند و از قبل، همگان آماده ی معرفی این کارت شده بودند. اما کارت گرافیک GTX 960 بر پایه ی تراشه ی 22 نانومتری GM206 […]

بالاخره انویدیا سکوت رو شکست و مشخصات فنی کارت گرافیک GTX 960 را به صورت رسمی اعلام نمود! البته مشخصات فنی ای که پیشتر اعلام شده بودند، تقریبا درست بوده اند و از قبل، همگان آماده ی معرفی این کارت شده بودند.

اما کارت گرافیک GTX 960 بر پایه ی تراشه ی 22 نانومتری GM206 و معماری Maxwell ساخته شده است و تعداد واحد های پردازشگر کودای آن 1024 واحد می باشد. تعداد واحد های پردازشگر رنگ یا ROPs نیز 32 واحد خواهند بود. رابط گرافیک یا باس این کارت از نوع 128 بیت است و با اینکه پیشتر نیز این موضوع در فضای مجازی منتشر شده بود، انتظار می رفت حداقل از رابط 192 بیتی استفاده شود چرا که کارت GTX 760 از رابط 256 بیتی استفاده می کند. با این حال، 2 گیگابایت حافظه ی GDDR5 نیز برای این کارت در نظر گرفته شده است که می تواند در بازی های جدید، به کمک گیمران بیاید. البته باید این مورد را نیز ذکر کرد که با اینکه انویدیا از رابط 128 بیتی استفاده کرده است، تکنولوژی جدیدی را به کار گرفته است که عملکرد این رابط و نحوه ی انتقال اطلاعات در آن بهبود پیدا کرده است.

NVIDIA GeForce GTX 960 Specs Confirmed power efficieny

کلاک هسته ی این کارت بر روی فرکانس 1127 مگاهرتز ست شده است که در حالت بوست، میزان آن به 1178 مگاهرتز افزایش پیدا می کند و میزان 7 گیگاهرتز حافظه ی موثر نیز برای این کارت در نظر گرفته شده است که پهانی باند 112GB/s را خلق می کند. میزان پایین این پهنای باند نیز دقیقا به دلیل استفاده ی انویدیا از رابط 128 بیتی می باشد.

NVIDIA GeForce GTX 960 Specs Confirmed gaming

برق مصرفی این کارت گرافیک از یک کانکتور 6 پین تامین می شود و مجموع توانی که منقل می شود، 120 وات است که فوق العاده پایین می باشد و یکی از اصلی ترین ویژگی های کارت گرافیک GTX 960 به حساب می آید. دو پورت دوآل DVI، پورت HDMI 2.0 و پورت DisplayPort 1.2 نیز مسئول انتقال تصاویر در این کارت گرافیک می باشند.

NVIDIA GeForce GTX 960 Specs Confirmed overclock

در نهایت، ویژگی فوق العاده دیگری در این کارت وجود دارد که می تواند کارت GTX 960 را فراتر از کارت های دیگر ببرد و آن، طراحی بی نظیر آن است. طبق گفته ی انویدیا، این کارت می تواند “رویای اورکلاکر ها” باشد چرا که اگر آن را به شکلی صحیح اورکلاک کنید، می توانید عملکردی تقریبا 2 برابر بهتر از کارت GTX 660 به دست آورید!

این کارت در تاریخ 22 ژانویه ی عرضه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال