مغناطیس جایگزین الکتریسیته در مدارها می شود

به همت جمعی از مهندسین دانشگاه MIT جایگزینی مناسب برای انرژی الکتریسیته در مدارها معرفی شده است . مدارهای جدیدی که امواج مغناطیسی در آنها جریان می یابد قابل استفاده در رایانه ها و انواع وسایل برقی می باشند. برای بکار گیری نیروی مغناطیسی لازم بود تا تغییراتی در فرم مدارها ایجاد شود. به گفته […]

به همت جمعی از مهندسین دانشگاه MIT جایگزینی مناسب برای انرژی الکتریسیته در مدارها معرفی شده است . مدارهای جدیدی که امواج مغناطیسی در آنها جریان می یابد قابل استفاده در رایانه ها و انواع وسایل برقی می باشند. برای بکار گیری نیروی مغناطیسی لازم بود تا تغییراتی در فرم مدارها ایجاد شود. به گفته دست اندرکاران این پروژه از دیواره هایی در ابعاد نانو و همچنین لایه های مغناطیسی به منظور هدایت امواج بهره گرفته شد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، در وسایل الکترونیکی مصرف بالای انرژی هزینه بر است بعلاوه گرمای فراوانی حین استفاده از وسایل برقی تولید می شود. در صورت کاربرد امواج مغناطیسی به جای الکتریسیته در مصرف انرژی صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت می گیرد. عدم تولید گرما ، کاهش هزینه ها  و کارایی بالا از مزایای این طرح می باشد ، تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال