“Saharan silver” ، سریعترین مورچه جهان

در صحرای آفریقا گونه ای از مورچه به نام “Saharan silver” زیست می کند که سریع ترین مورچه جهان لقب گرفته است. این موجودات کوچک نقره ای رنگ  با سرعتی 855 میلیمتر در هر ثانیه قادر به حرکت هستند ، به عبارتی آنها می توانند ثانیه ای 108 برابر طول بدن خود حرکت کنند. راه […]

در صحرای آفریقا گونه ای از مورچه به نام “Saharan silver” زیست می کند که سریع ترین مورچه جهان لقب گرفته است. این موجودات کوچک نقره ای رنگ  با سرعتی 855 میلیمتر در هر ثانیه قادر به حرکت هستند ، به عبارتی آنها می توانند ثانیه ای 108 برابر طول بدن خود حرکت کنند. راه رفتن سریع مورچه صحرایی نقره ای در مقیاس انسانی معادل دویدن با سرعت 360 مایل بر ساعت است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، سرعت این مورچه ها نسبت به بدنشان در مقایسه با یوزپلنگ نیز بیشتر است. مورچه صحرایی نقره ای با دارابودن شش پا در هر ثانیه 50 قدم بر میدارد. این در حالیست که سریعترین دونده جهان ثانیه ای 4 قدم در مسابقات دو و میدانی رکورد زده است. موهای نقره ای پشت این گونه از مورچه ها بدلیل انعکاس اشعه خورشید نقش محافظتی داشته و قدرت تحمل شرایط سخت را در این موجودات بالا می برد. در دمای 60 درجه مورچه های نقره ای از لانه بیرون آمده و از جسد حیوانات مرده تغذیه می کنند. با این اوصاف صحرای آفریقا به منظور مطالعه این گونه جانوری شگفت انگیز مکانی ایده آل به شمار می آید. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار کشفیات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال