موزه تاریخ طبیعی پاریس میزبان یک جاندار خارق العاده

“لکه” جاندار تک سلولی عجیبی است که موجب شگفتی زیست شناسان شده است. پژوهشگران آن را در رده کپکها دسته بندی نموده اند اما ویژگیهای خاصی مانند توانایی یادگیری ، لکه را از سایر کپکها متمایز می کند. موزه تاریخ طبیعی پاریس این موجود خارق العاده را به تازگی در معرض نمایش قرار داده است. […]

“لکه” جاندار تک سلولی عجیبی است که موجب شگفتی زیست شناسان شده است. پژوهشگران آن را در رده کپکها دسته بندی نموده اند اما ویژگیهای خاصی مانند توانایی یادگیری ، لکه را از سایر کپکها متمایز می کند. موزه تاریخ طبیعی پاریس این موجود خارق العاده را به تازگی در معرض نمایش قرار داده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، لکه ظاهری زرد رنگ دارد و در صورت آسیب می تواند ظرف 2 دقیقه خود را ترمیم کند. با اینکه این جاندار مغز ندارد هوشمندانه عمل می کند و قادر به یافتن پاسخ برای مسئله است. با قرار گرفتن در یک راه پر پیچ و خم لکه قادر است بهترین مسیر را انتخاب کند تا به غذا برسد. در این میان اگر به مانعی مانند نمک برخورد کند به دلیل تنفر از آن راهی برای دور زدن پیدا می کند. لکه ها در صورت ادغام دانسته های خود را با یکدیگر تبادل می کنند ، دانشمندان نوعی ترکیب را واسطه این نوع از انتقال اطلاعات می دانند. لکه همچنان از جمله رازهای طبیعت به شمار می رود و مسلما به تحقیقات گسترده تری به منظور شناخت ساختار و عملکرد این جاندار نیاز است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار کشفیات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال