موسسه آیکَن، مصادره‌ دامنه‌های ایرانی را رد کرد

باوجود تلاش اسرائیل برای حذف دسترسی و فعالیت دامنه های ir از شبکه جهانی اینترنت، موسسه ICANN این درخواست اسرائیل را رد کرد! موسسه آیکن بصورت رسمی مخالفت خود با یک دادگاه آمریکایی برای مصادره کردن دامنه‌های ایرانی(ir) را اعلام کرد. به گزارش ایتنا، مدتی پیش و بدنبال درخواست اسرائیلی‌ها، دادگاهی آمریکایی برای قطع دامنه اینترنتی ir برای ایران حکمی […]

باوجود تلاش اسرائیل برای حذف دسترسی و فعالیت دامنه های ir از شبکه جهانی اینترنت، موسسه ICANN این درخواست اسرائیل را رد کرد!

موسسه آیکن بصورت رسمی مخالفت خود با یک دادگاه آمریکایی برای مصادره کردن دامنه‌های ایرانی(ir) را اعلام کرد.

به گزارش ایتنا، مدتی پیش و بدنبال درخواست اسرائیلی‌ها، دادگاهی آمریکایی برای قطع دامنه اینترنتی ir برای ایران حکمی صادر کرد که با مخالفت فراوان برای جلوگیری از اجرای این خکم روبرو شد.

به گفته فعالان اینترنتی، این موضوع ضمن این که درخواستی غیرقانونی و مخالف با روح کلی شبکه جهانی اینترنت است، بیشتر از درخواست‌های سیاسی و لابی‌های خاص سرچشمه گرفته بود.

با انتشار این خبر، فعالین اینترنتی و مدنی، به اطلاع‌رسانی پرداختند و تلاش فراوانی برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم ایران و منافع ملی به خرج دادند.
البته بخش مهمی از این تلاش که بقدر کافی مورد توجه برخی مسئولین دیربط داخلی قرار نگرفت، تماس با مسئولین آیکن و ایجاد فشار لازم برای مقابله با این درخواست غیرقانونی و غیرمنطقی بود.
این در حالی است که فشار اسرائیلی ایجاد کننده این جریان، همچنان به تلاش خود برای جلوگیری از دستیابی کاربران ایرانی به اینترنت ادامه می‌داد.

خوشبختانه پشتکار و تلاش کاربران و فعالان دلسوز ایرانی در این زمینه نیز کارساز شد و سرانجام، مسئولین آیکن، حکم دادگاه آمریکایی را رسما رد نمودند. این موضوع به سرعت از سوی سایت موسسه آیکن اعلام شد و از سوی رسانه‌های معتبر جهانی نیز مورد توجه قرار گرفت.

لینک کوتاه | منبع : itna

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال