نانوباتری های جدید در عرض 12 دقیقه شارژ می شوند، عمر 3 برابر داشته و 80000 برابر یک موی انسان، هوشمند هستند!

آینده ی دنیای باتری ها مربوط به تکنولوژی نانو می شود. باتری های کوچک آینده که اندازه های نانومتری دارند، می توانند همه چیز را تغییر دهند و با هوشمندی فوق العاده بالای خود که 80000 برابر یک موی انسان می باشد، می توانند در ساخت باتری ها تلفن های هوشمند و اتوموبیل های هوشمند مورد استفاده […]

آینده ی دنیای باتری ها مربوط به تکنولوژی نانو می شود. باتری های کوچک آینده که اندازه های نانومتری دارند، می توانند همه چیز را تغییر دهند و با هوشمندی فوق العاده بالای خود که 80000 برابر یک موی انسان می باشد، می توانند در ساخت باتری ها تلفن های هوشمند و اتوموبیل های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته و یا حتی برای ذخیره سازی انرژی سبز، مورد استفاده قرار گیرند.

موفقیتی که هم اکنون به دست آمده است، به علت ساخت یک “حفره ی نانومتری” می باشد که ضخامت آن از یک دانه ی نمک بیشتر نیست و می توان از آن در ساخت باتری ها استفاده کرد. اگر میلیارد ها از این حفره های نانومتری را در کنار هم قرار دهیم، می توانیم به یک باتری با اندازه ی یک تمبر پستی برسیم.

اما جالب توجه ترین موضوع نانوباتری ها که در مطالعات اخیر داتشمندان را شگفت زده کرده است، این است که این باتری ها قادر خواهند بود تا در عرض تنها 12 دقیقه، به صورت کامل شارژ شده و قبل از تمام شدن شارژ خود، بیش از هزاران بار مجددا شارژ شوند. از طرف دیگر، آنها توانایی ذخیره سازی 3 برابر انرژی بیشتر را نسبت به باتری های فعلی دارا می باشند.

phpdrhk3f

این اطلاعات توسط دانشمندان دانشگاه Maryland منتشر شد. این دانشمندان از نتایج به دست آمده، شگفت زده شدند و اعلام کردند که علت اصلی عملکرد بالای این باتری ها، کمتر بودن مسافت و فاصله ای می باشد که برق برای طی کردن آن نیاز دارد.

ساخت و توسعه باتری های نانومتری به تازگی آغاز شده است و این تکنولوژی جدید، در آغاز راه است و هنوز زمان زیادی مانده است تا این تکنولوژی، پختگی کامل را پیدا کند. یکی از ایراداتی که در حال حاضر به این تکنولوژی گرفته می شود، گران بودن متریال ها و مواد به کار گرفته شده در آن ها می باشد که گران قیمت هستند اما همگان امید دارند که این تکنولوژی ظرف 5 تا 10 سال آینده، عمومی شود چرا که “علم نانو” نیز به سرعت در حال پیشرفت است و می تواند کمک زیادی به ساخت و توسعه ی نانوباتری ها کند.

لینک کوتاه | منبع : Pocket-Lint

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال