نحوه استفاده از اسپیکر  گوگل هوم

در میان میلیون ها بلندگوی بی سیم، دستگاه های هوشمند و گوشی های سرتاسر جهان، Google Assistant جایگاهی مهم و مطمئن را در دنیای مدرن به خود اختصاص داده است.قابلیت های  Google Assistant باورنکردنی می باشند و صدای قدرتمند آن قادر به انجام هر عملی، از پاسخ به سوال هایتان تا چک کردن ایمیل ها […]

در میان میلیون ها بلندگوی بی سیم، دستگاه های هوشمند و گوشی های سرتاسر جهان، Google Assistant جایگاهی مهم و مطمئن را در دنیای مدرن به خود اختصاص داده است.قابلیت های  Google Assistant باورنکردنی می باشند و صدای قدرتمند آن قادر به انجام هر عملی، از پاسخ به سوال هایتان تا چک کردن ایمیل ها و قرارهایتان، می باشد.

با استفاده هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری و سازگاری، هر روز شاهد هوشمندتر شدن Google Assistant هستیم. علاوه بر این، دستگاه های هوشمند بیشتری Google Assistant را به فهرست خود می افزایند و بنابراین کنترل خانه هوشمندتان با استفاده از Google Assistant هوشمند آسانتر می شوند.بنابراین اگر در استفاده از Google Assistant تازه کار هستید ( یا می خواهید با جدیدترین قابلیت های آن آشنا بشوید)، راهنمای کامل ما در زمینه نحوه کاربرد آن در هر موقعیتی را مطالعه کنید.

Google Assistant چیست؟

Google Assistant همیار صدای گوگل می باشد که روی گوشی های هوشمند و دستگاه های هوشمند خانگی قابل دسترسی است. در Google Assistant از هوش مصنوعی استفاده شده و واکنشی از سوی گوگل در برابر الکسای آمازون، سیری ِ اپل و کورتانای ِ مایکروسافت می باشد.

چه دستگاه هایی از Google Assistant پشتیبانی می کنند؟

می بایست این تصور که Google Assistant تنها در گوشی های هوشمند قابل دسترسی است را فراموش کنید، بلکه باید بدانید می توانید آن را Google Home Mini، Google Home Max، Google Home Hub و Google Next Hub Max هم ببینید. به هر صورت Google Assistant در انواع مختلفی از دستگاه های شخص ثالث، از قبیل اسپیکر Sonos One، ساعت هوشمند Ticwatch E2 و برخی خودروها قابل دسترسی است.اگرچه اکثرمان استفاده از Google Assistant از طریق یک اسپیکر یا گوشی هوشمند را ترجیح می دهیم، دلیلی وجود ندارد که نتوان هر یک از این دستگاه ها را برای کنترل خانه هوشمندتان بکار نبرید.

نحوه استفاده از Google Assistant روی گوشی

دستگاه های اندروید در مقایسه با iOS دارای قابلیت استفاده از Google Assistant بر روی گوشی هستند. علاوه بر این، سیستم عامل موبایل گوگل توسط شرکت گوگل ابداع گردیده است.اگر از اندروید 5.0 یا بالاتر استفاده می برید، می توانید دگمه Home را زده یا جمله «OK Google» را برای فعالسازی Google Assistant بگویید. اگر این قابلیت را غیرفعال کرده اید، گوشی درخواست فعالسازی را برایتان ارسال می کند. می توانید از Google Assistant سوالی را بپرسید یا به آن دستوری بدهید.همچنین با باز کردن اپلیکیشن Google Assistant هم آن را فعال کنید. اگر گوشی پیکسل 2، 3 یا 3A دارید، کافیست نیمه پایین گوشی خود را به منظور فعالسازی آن فشار بدهید.در صورتی که گوشیتان آیفون باشد، می بایست برنامه Google Assistant را از اپ استور دانلود کرده و هر بار که قصد پرسیدن سوال یا ارائه دستوری دارید، آن را باز کنید.

بهترین راه های نظم دادن به زندگی با استفاده از Google Assistant

از چک کردن رویداد در تقویم تا تهیه فهرست خرید، Google Assistant می تواند به عنوان PR شخصی شما عمل کند و شما مجبور به صرف هزینه ای برای این کار نخواهید بود.نمی دانم زندگیتان چطور است؟ می توانید Google Assistant بخواهید تا نگاهی به تقویمتان بیندازد و رویدادها و کارهای روزانه را به شما یاداوری کند. این کار را می توانید با بیان جملاتی مانند «هی گوگل، کار بعدیم چیه؟» یا «سه شنبه بعدیم چه کارهایی دارم؟» انجام بدهید.

علاوه بر این می توانید قرارهایتان را نیز با Google Assistant تنظیم کنید و از گوگل بخواهید تا برنامه های فردایتان را بگوید. از دیگر قابلیت های فوق العاده Google Assistant توانایی آن را در تهیه لیست است و حتی می توانید پس از انجام کارهای ذکر شده در فهرست، دوباره آن را مرور کنید.یاداوری های تنظیمات از دیگر قابلیت های برجسته است: برای اینکار لازم است جمله ای مانند «هی گوگل یادم بنداز ساعت هفت شب به مامان زنگ بزنم؟» را بگویید و گوگل سر وقت به شما اطلاع رسانی می کند. همچنین می توانید برای موقعیت های مکانی نیز از این قابلیت بهره بگیرید.

استفاده از Google Assistant برای خانه هوشمند

شاید یکی از بهترین قابلیت ها و کارهای Google Assistant، کنترل خانه هوشمند شما باشد. با استفاده از آن می توانید لامپ ها، سیستم های گرمایشی هوشمند و حتی دوربین های امنیتی خارج از خانه را مدیریت کنید.برای این کار می بایست از یک گوشی هوشمند یا تبلت برای تنظیم دستگاه های خانگی هوشمند به منظور کار با Google Assistant استفاده ببرید.پس از انجام این کار، می توانید نام هایی برای دستگاه هایتان انتخاب کرده و آن ها را به  اتاق های مختلف خانه اختصاص بدهید ( این کار در صورت داشتن دستگاه های هوشمند زیاد در خانه مفید خواهد بود).

حالا می بایست قادر به درخواست از Google Assistant جهت انجام کارهایی مانند خاموش کردن چراغ های اتاق، پایین آوردن درجه حرارت سیستم گرمایشی  و غیره باشید.در حال حاضر برندهای زیادی با Google Assistant کار می کنند که از آن جمله می توانیم به لامپ های Philip Hue، جارو برقی رباتی Neato و محصولات شرکت Nest تحت مالکیت  گوگل اشاره کنیم.

پخش موسیقی با Google Assistant

برای پخش موسیقی با Google Assistant، می بایست از اسپیکر هوشمند یا صفحه نمایش هوشمند ِ دارای Google Assistant استفاده کنید.  Google Assistant در شماری از اسپیکرها از قبیل Sonos One، Marshall Stanmore II Voice و JBL Link Bar نیز وجود دارد.برای گوش دادن به موسیقی بر روی اسپیکر هوشمند Google Assistant، تنها لازم است که جمله « Ok Google» را گفته و پس از آن دستور را صادر کنید.برای مثال، از گوگل بخواهید تا آهنگ غروب واترلو اثر کینکز در اسپاتیفای یا آریا گرنده در گوگل پلی را اجرا کند. علاوه بر این می توانید از گوگل بخواهید تا آهنگ های سبک ها یا حس و حال های مختلف را هم برایتان پخش کند.

نحوه کنترل تلویزیون با Google Assistant

خواه به دنبال سریال های دلخواهتان در نتفلیکس باشید و خواه تماشای فیلمی از گوگل پلی، می توانید از Google Assistant برای کنترل تلویزیون استفاده ببرید. می توانید تلویزیون را با Chromecast یا نرم افزار داخلی تعبیه شده ی Chromecast کنترل کرده و فرمان ها را به  گوشی هوشمند، تبلت یا اسپیکر گوگل هوم بدهید.اگر تلویزیون اندروید دارید می بایست قادر به صحبت یا برقراری ارتباط مستقیم با دستگاه کنترل از راه دور باشید. اگر کنترل از راه دور فاقد میکروفون باشد، می بایست فرمان ها را به  Google Assistant موجود در گوشی هوشمندتان یا گوگل هوم اسپیکر ارائه دهید.

استفاده از Google Assistant در تعطیلات

راهی ساده جهت استفاده از Google Assistant برای  کمک به شما در سفرها، استفاده از آن با نقشه گوگل است. پس کاربران آیفون چه می شوند؟ کافیست برنامه را از اپ استور دانلود کنند.برای مثال اگر از Google Assistant بخواهید در پیدا کردن بهترین راه از خانه تا محل کار کمکتان کند، می بایست آدرسی مانند آدرس خانه را در برنامه نقشه گوگل وارد کنید.پس از انجام این کتر، می توانید جمله «من رو به خونه ببر» را به Google Assistant بگویید و دستگاه بیدرنگ اطلاعات را از نقشه گوگل گرفته و بهترین مسیر را بر اساس موقعیت مکانی فعلیتان ارائه می دهد. علاوه بر این می توانید در رزرو پرواز، تبدیل ارز و ترجمه زبان ها از این قابلیت بهره گیرید. برای مطالعه خبرهای دیگر، به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.