نسل جدید باکتری ها که توانایی خوردن هوا دارند

محققان انستیتوی علوم ویزمن نسل جدیدی از باکتری ها را به وجود آوردند که قادرند به راحتی هوا را ببلعند. این تیم با هدایت دقیق باکتری تکامل یافته E. coli در آزمایشگاه ، آنها را تحت آزمایش قرار دادند که توانستند دی اکسید کربن موجود در هوا را بخورند. به گزارش سرویس اخبار علمی تکنولوژی […]

محققان انستیتوی علوم ویزمن نسل جدیدی از باکتری ها را به وجود آوردند که قادرند به راحتی هوا را ببلعند. این تیم با هدایت دقیق باکتری تکامل یافته E. coli در آزمایشگاه ، آنها را تحت آزمایش قرار دادند که توانستند دی اکسید کربن موجود در هوا را بخورند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تکنولوژی تک نیوز، به طور کلی دو نوع ارگانیسم اصلی روی زمین وجود دارد که یکی از آنها کربن است. دی اکسید کربن به خودی خود از هوا بوده اما هتروتروف ها کربن بوسیله موجودات کسب می شود. موجوداتی که باید به تمامی حیوانات ، قارچ ها و بیشتر باکتری اشاره کرد. به طور معمول ارگانیسم یک مورد است ، اما محققان ویزمن اکنون نمونه اول را تغییر داده اند که رژیم غذایی آن با تغییری همراه شده است. برای ابتدا، تیم محققان انستیتوی علوم ویزمن، باکتری E. coli را با تغییر ژن همراه ساختند که ژنهای خاص گیاهان را برای رفع کربن از CO2 استفاده کرده و همچنین می گذارند تا از انرژی نیز بهره گیرند. سپس این تیم با دستکاری دقیق محیط خود به یک مسیر خاص منتقل می شوند.

با گذشت زمان ، محققان به نسل جدید باکتری ها قند کمی دادند. پس از گذشت حدود 200 روز ، برخی از باتری E. coli به خوردن CO2 به طور کامل تغییر یافتند. برای اطمینان از وجود این اشکالات برخی مواد مغذی دیگر برای خوردن توسط این تیم به کار گرفته شد ، سپس آنها را وزن کردند. مطمئناً ، وزن آنها دقیقاً مطابق با توده مورد انتظار در صورت خوردن CO2 بود. این تغییر صورت گرفته تحول بزرگی در زمینه علم زیست است. دیگر خبرها را در صفحه اکتشافات جدید دنبال کنید.