نگاهی به نتایج تست باتری آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3

 اپل، مانند تبلت های قبلی خود در هنگام معرفی آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3 به عمر 10 ساعته ی این تبلت ها برای مصارف عادی روزانه اشاره داشت و تاکید بر این بود که ضمن نازک و سبک تر شدن آیپد ایر 2 نسبت به ورژن قبلی، یا اضافه شدن امکانات جدید به آیپد […]

 اپل، مانند تبلت های قبلی خود در هنگام معرفی آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3 به عمر 10 ساعته ی این تبلت ها برای مصارف عادی روزانه اشاره داشت و تاکید بر این بود که ضمن نازک و سبک تر شدن آیپد ایر 2 نسبت به ورژن قبلی، یا اضافه شدن امکانات جدید به آیپد مینی 3 نسبت به مینی 2، عمر باتری آنها کاهش نخواهد یافت و شاهد شارژدهی تقریبا یکسان در آنها خواهیم بود.

اما اینها همه حرف هستند و مهم واقعیت است؛ چیزی که باید در تست های واقعی به دنبال آن گشت!

 وبسایت phonearena در نتایج تست خود که اخیرا منتشر کرده است، به این موضوع پی برده که تبلت های جدید نسبت به نسل های قبلی خود عمر باتری پایینتری دارند که این کمبود در آیپد ایر جدید حدود 1 ساعت و 11 دقیقه و در آیپد مینی جدید، حدود 1 ساعت و 35 دقیقه است.

همانطور که ملاحظه میکنید، اختلاف اعداد کاملا محسوس بوده و کاهش نسبی این میزان نسبت به آیپدهای قبلی بخوبی قابل درک است.

اما فکر میکنید چرا شاهد این مقدار کاهش عمر باتری در تبلت های جدید هستیم؟ پاسخ احتمالا در امکانات اضافه شده به آنها خواهد بود.

در آیپد مینی جدید،تنها تغییرات قابل ملاحظه، اضافه شدن سنسور اثر انگشت، اضافه شدن مدل 64 گیگابایتی (به جای 32 گیگابایتی) و اضافه شدن رنگ طلایی هست.

درحالی که آیپد ایر 2، تغییرات زیادی داشته که قبلا در معرفی آیپد ایر به آن اشاره شده است. اما شاید مهمترین عاملی که باعث کاهش بیش از یک ساعته ی عمر باتری این تبلت میشود، کاهش 17 درصدی ظرفیت باتری (از 8820mAh به 7340mAh) آن میباشد.

درهرصورت، امسال اپل با اینکه همچنان فروش خوبی را تجربه میکند، اما در واقعیت میتوان گفت محصولات شایسته ای را برای کاربران خود آماده نکرده و شاید میبایست بیشتر روی آنها کار میکرد.

نمودار زیر نتیجه تست باتری روی چند تبلت مشهور و موجود در بازار است که توسط وبسایت phonearena آماده شده و میتواند عقبگرد تبلت های اپل را در این زمینه بخوبی نشان دهد:


ipad-air-2-battery-2

 

 

لینک کوتاه | منبع : phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال